چرا ساندویچ ساز گرم نمی شود؟

ساندویچ

ساندویچ

چرا ساندویچ ساز گرم نمی شود؟

در این مقاله که از سری مقالات آموزشی تعمیر لوازم خانگی می باشد  علل کار نکردن ساندویچ گرم کن را شرح می دهیم .

ساندویچ ساز یکی از لوازم برقی محبوب است که برای پخت سریع انواع ساندویچ و اسنک به کار می رود. گاهی مواقع این وسیله دچار مشکلاتی می شود که با داشتن اطلاعات کافی می توانید آن ها را رفع کنید با ما همراه باشید تا برخی از این مشکلات را بیان کنیم:

ساندویچ ساز چیست ؟

ساندویچ سازها در مارکها و برند های مختلف و در سه رنگ اصلی سفید، سیاه و نقره ای در بازار موجودند. اما بعضی از سازندگان آنها از رنگهای درخشان تر و فانتزی نیز استفاده می کنند که بنا به سلیقه و نوع دکوراسیون آشپزخانه میتوانید انتخاب آزادتری داشته باشید. در این بین حتی ساندویچ سازهایی تولید شده اند که نان ها را به اشکال مختلف و سایزهای مختلف در میاورند که این ویژگی ها به خصوص برای کودکان بسیار جذاب هستند.

دستگاه گرم نمی شود

کوره به یک خروجی متصل شده است، اما هیچ یک از سطوح گرم نمی شود. علت آن در مطلب زیر بررسی شده است:

 

ممکن است خروجی مورد استفاده کار نکند

اگر دستگاه به خروجی وصل باشد اما هیچ گونه قدرتی نداشته باشد، دستگاه قادر نخواهد بود گرم شود. برای این کار بهتر است اول خروجی را امتحان کنید. یک دستگاه دیگر به خروجی متصل کنید. اگر دستگاه دوم نیز کار نکرد، احتمالا خروجی، قدرت لازم را تامین نمی کند.

 

ممکن است مشکلی در اتصال دستگاه وجود داشته باشد

گاهی ممکن است در اثر جابجایی، سیم دستگاه پاره شده باشد، در نتیجه احتمال قطع اتصال بین پلاگین و سیم کشی داخلی وجود دارد. در صورت قطع برق، دستگاه گرم نمی شود زیرا عناصر گرمایشی انرژی لازم را دریافت نمی کنند. برای رفع این مشکل باید سیم کشی دستگاه را بررسی کنید.

 

ممکن است سیم کشی عنصر حرارتی مشکل داشته باشد

اگر پس از چک کردن و تعویض سیم کشی هنوز هم دستگاه گرم نمی شود، ممکن است بین سیم کشی داخلی و عنصر حرارتی مشکلی وجود داشته باشد. اگر سطح بالا گرم می شود، اما گرما پایین نمی رود، لطفا به راهنمای جابجایی اجزاء الکتریکی پایین مراجعه کنید، اما اگر سطح بالا گرما نداشته باشد، به راهنمای جابجایی اجزاء الکتریکی بالا مراجعه کنید. اگر سطح پایه گرم می شود، اما سطح بالایی گرم نمی شود مشکلی بین عنصر گرما و سیم های برق وجود دارد.

 

ممکن است دستگیره قفل مشکل داشته باشد

گاهی ممکن است قفل دستگیره مشکل داشته باشد که در این صورت باید آن را تعمیر یا تعویض کنید. اگر قفل دستگاه روشن باشد اما دستگاه به درستی بسته نشده باشد قفل مشکل دارد و باید آن را عوض کنید. برای این کار کافی است دو پیچی که در انتهای قفل قرار دارند باز کنید و قفل را به سمت بیرون بکشید.

 

چراغ سبز روشن نمی شود

گاهی هر دو سطح دستگاه گرم می شود، اما یکی از چراغ های سبز روشن می شود. اگر دستگاه به برق متصل باشد و هر دو سطح گرم باشند اما نور سبز روشن نباشد ممکن است سوئیچ حرارتی خراب باشد. برای رفع این مشکل باید سوئیچ دستگاه را بررسی کنید.

لوازم خانگیمقالات

تعمیر ساندویچ گرم کنتوسترلوازم خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 7 =