آموزش تعمیر فن معیوب ماکروفر

آموزش تعمیر فن معیوب ماکروفر

آموزش تعمیر فن معیوب ماکروفر

ماکروویو چیست و چه کاربردی دارد ؟

“مایکروویو، امواج رادیویی با طول موج کوتاه هستندکه مثل پرتوهای قابل رویت نور بخشی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می دهند . امواج کوتاه بیشتر برای برنامه های تلویزیونی، رادار و تلفن همراه بکار می رود. در صنعت برای فرآوری مواد و در آشپزخانه برای پختن غذا از آن استفاده می شود. این امواج دربرخورد با یک ماده ممکن است منعکس، منتشر یا جذب شوند. مواد فلزی این امواج راکاملاً منعکس می کنند. مواد غیرفلزی مثل شیشه و پلاستیک امواج را از خود عبور میدهند و موادی که دارای آب هستند مانند غذاها انرژی این امواج را جذب می کنند”

امروزه ماکروفر به یک وسیله ضروری تبدیل شده است که در بیشتر خانه ها دیده می شود. گاهی این وسیله دچار مشکلاتی می شود که یکی از آن ها خراب شدن فن مایکروویو است. در مطلب زیر این مشکل را بررسی کرده ایم :

 

فیلتر ذغال چوب فن معیوب

اگر فن خروجی مایکروویو درست کار نکند، ممکن است به علت مسدود شدن فیلتر زغال چوب باشد. این نوع فیلترها انواع بوها و آلوده کننده ها را از مواد غذایی جذب می کنند و در بیشتر مایکروویوها استفاده می شوند. این آلوده کننده ها در طول زمان ایجاد می شوند و باعث مسدود شدن فیلتر می شوند. تعویض فیلتر مایکروویو یکی از کارهایی است که باید هر چند وقت یکبار انجام دهید. این فیلتر معمولا در پشت مجرای خروجی هوا قرار می گیرد، با باز کردن پیچ ها و حذف مته، فیلتر را بردارید و فیلتر جدید را جایگزین آن کنید.

خدمات پس از فروش بوش | نمایندگی بوش | تعمیر لباسشویی بوش | تعمیر ظرفشویی بوش

فیلتر روغن فن معیوب

اگر فن خروجی مایکروویو درست کار نکند، ممکن است به علت مسدود شدن فیلتر چربی باشد. روغن ها و چربی هایی که از گرم کردن مواد غذایی تشکیل می شوند به وسیله فیلتر به تله می افتند تا سیستم اگزوز روشن شود. فیلترهای چربی در طول زمان اشباع می شوند و نیاز به تعویض دارند. فیلترهای چربی معمولاً در پایین مایکروویو قرار دارند. شما می توانید فیلتر چربی را خارج کنید و آن را با آب و صابون تمیز کنید، اما اگر فیلتر به حدی کثیف باشد که نتوانستید آن را تمیز کنید باید آن را عوض کنید.

 

مونتاژ دمپر فن معیوب

اگر فن خروجی مایکروویو کار نکند، ممکن است مونتاژ دمپر مشکل داشته باشد. دمپر بخشی از مایکروویو است که مانع از ورود هوای بیرونی از طریق سیستم اگزوز می شود. دمپر از فلز یا پلاستیک ساخته شده است که در هنگام خاموش شدن فن، مجرای اگزوز را می بندد و در هنگام باز  شدن فن، مجرای اگزوز را باز می کند. برای دسترسی به مونتاژ دمپر، ممکن است نیاز به خارج کردن مایکروویو از محل استقرار آن داشته باشید. اشیاء داخل آن را بررسی کنید و آسیب را پیدا کنید. گاهی ممکن است تعویض دمپر امری ضروری باشد.

 

فن موتور فن معیوب

ممکن است به دلیل خرابی موتور، فن خروجی مایکروویو درست کار نکند. موتور بخش مهمی از اجزای مایکروویو است که به گردش هوا از طریق سیستم اگزوز کمک می کند. برای بازرسی موتور فن، ابتدا مایکروویو را از برق جدا کنید، سپس مایکروویو را از دیوار یا کابینت خارج کنید. موتور معمولا در پشت مایکروویو و در بالای صفحه قرار دارد. پوشش موتور را بردارید و موتور را به صورت دستی چرخانید. اتصال فن را با استفاده از مولتی متر آزمایش کنید، اگر اتصال نداشته باشد باید آن را عوض کنید.

 تعمیر ظرفشویی آاگ | تعمیر یخچال فریزر آاگ | تعمیر جارو برقی آاگ

ماکروویومقالات

تعمیر لوازم خانگیتعمیر ماکروفرماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =