طرز کار بخش های مختلف یخچال صنعتی – تعمیر فریزر بستنی

تعمیر یخچال ویترینی

تعمیر یخچال ویترینی


طرز کار بخش های مختلف یخچال صنعتی – تعمیر فریزر بستنی

طرز کار ترموستات – نمایندگی اوگور ترکیه

سرویس یخچال صنعتی

سرویس یخچال صنعتی

ترموستات کار قطع و وصل شدن جریان برق (متعادل نگه داشتن دمای یخچال صنعتی) را به کمپرسور انجام می‌دهد.

به طوری که وقتی دمای یخچال بالا آمد (داخل یخچال صنعتی گرم شد) با وصل شدن جریان برق کمپرسور شروع به کار می‌کند و داخل یخچال صنعتی را خنک می‌کند و وقتی دما پایین آمد (داخل یخچال خنک شد) جریان برق را از کمپرسور قطع می‌کند.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون تعمیر فریزر بستنی و نمایندگی اگور ترکیه را نیز مطالعه فرمائید.

 

طرز کار کندانسور – سرویس یخچال صنعتی

کندانسور (به انگلیسی: Condenser) (چگالنده) قسمتی از سیستم است که وظیفه خنک‌سازی سیال عامل و عمدتاً تبدیل بخار به مایع را در یخچال صنعتی بر عهده دارد.

در واقع گاز فریون بس از فشرده شدن توسط کمپرسور در کندانسور خنک شده و تبدیل به مایع می‌گردد.

در یخچالهای صنعتی معمولاً به صورت شبکه‌ای لوله‌ای بر روی دیواره پشت یخچال نصب شده است و در یخچالهای بزرگ فروشگاهی معمولاً شبیه رادیاتور اتوموبیل است که اغلب از یک فن جهت بهبود فرایند میعان نیز استفاده شده است.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون سرویس یخچال صنعتی و تعمیر یخچال ویترینی را نیز مطالعه فرمائید.

طرز کار اواپراتور – تعمیر یخچال ویترینی

تعمیر یخچال ویترینی

تعمیر یخچال ویترینی

کمپرسور وظیفه فشرده کردن و گردش گاز مبرد فریون را درون کانالهای اواپراتور بر عهده دارد؛ که در نتیجه گردش گاز در کانالها و به خاطر خاصیت گاز مبرد فریون باعث خنک شدن اواپراتور یخچال صنعتی می‌شود.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون تعمیر یخچال اوگور و تعمیر یخچال ویترینی را نیز مطالعه فرمائید.

به عبارت صحیح تر کمپرسور یخچال صنعتی وظیفه فشرده کردن ماده مبرد را دارد، تا در قسمت کندانسور گاز داغ، با از دست دادن گرما تبدیل به مایع شود و در اواپراتور مایع مبرد اجازه انبساط پیدا می‌کند و با تغییر فاز از حالت مایع به گاز، گرما را از داخل یخچال صنعتی می‌گیرد و در قسمت کندانسور به محیط می‌دهد.

در نتیجه با عث خنک شدنیخچال صنعتی می‌شود. امروزه مبردهای فریون بعلت مشکلات زیست‌محیطی، با مبردهای دیگر مثل R134 و R600 جایگزین شده‌اند.

 

در صورت تمایل این مطلب پیرامون تعمیر یخچال صنعتی و تعمیر یخچال فریزر صنعتی را نیز مطالعه فرمائید.

عملکرد سیستم خنک کننده یخچال

هنگامی که کمپرسور یخچال فریزر شما شروع به کار می کند، گازی که در داخل کمپرسور سرد گردیده است ، با فشار بسیار بالا به اواپراتور (سردخانه)  ارسال می شود. این گاز در محفظه سردخانه یخچال گرمای داخل آن را گرفته و خودش گرم می شود. با مکش کمپرسور، این گاز مجددا از محیط سردخانه خارج گشته و به رادیاتور (کندانسور) که در پشت یخچال قرار دارد باز میگردد گاز در آن جا خنک می شود و مجدداً از طریق کمپرسور به گردیدن در می آید. این عمل به طور مرتبا تکرار می شود تا محیط سردخانه به دمای مد نظر ما برسد. در نتیجه یخچال گرمای مواد داخل خود را گرفته و به محیط اتاق منتقل میدهد و از این طریق مواد داخل خود را خنک می سازد.

 

مقالاتیخچال فریزر صنعتی

تعمیر فریزر بستنیتعمیر یخچال سوپرینمایندگی اگور ترکیهیخچال صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × سه =