تعمیر فن مایکروفر آاگ

تعمیر فن مایکروفر آاگ

تعمیر فن مایکروفر آاگ

تعمیر فن مایکروفر آاگ

یکی از وسایل موجود در آشپزخانه های مدرن و امروزی ماکروفر است که راحتی و سرعت را در آشپزی برای شما به همراه دارد و به وسیله ی امواج الکترو مغناطیس با طول موج بلندی که تولید می کند غذا را گرم می نماید.

محفظه ای که برای پخت غذا در ماکروفر تعبیه شده کوچک و آب بندی است که به همین دلیل باید دود و بخار به وجود آمده از آن خارج شود به همین منظور ماکروفر ها دارای بخش هایی شامل موتور فن، فیلتر زغالی و همچنین دمپر هستند.

اگر هر کدام از بخش های گفته شده دچار مشکل شوند خروج هوا از دستگاه به خوبی انجام نمی شود.

فیلتر زغالی

اگر خروج هوا از ماکروفر به خوبی انجام نمی شود این امکان وجود دارد که فیلتر زغالی دچار مشکل شده باشد، از این نوع فیلتر در بیشتر ماکروفر ها استفاده می شود و وظیفه ی آن جذب بو و آلاینده های ایجاد شده در اثر گرم کردن غذا است، در اثر جمع شدن این آلاینده ها فیلتر مسدود می شود.

عوض کردن فیلتر زغالی در ماکروفر جزء یکی از سرویس های عادی و دوره ای است، برای دستیابی به فیلتر که پشت توری هوای خروجی قرار دارد باید پیچ های آن را باز کرده و فیلتر جدید را جایگزین فیلتر قدیمی کنید.

فیلتر روغن

یکی از عوامل دیگری که می تواند جلوی کارکرد درست فن را بگیرد خرابی فیلتر روغن است، فیلتر روغن چربی ها و روغن ایجاد شده در اثر گرم کردن غذا را جمع می کند و مسیر سیستم خروجی را تمیز نگه می دارد.

فیلتر روغن که در زیر ماکروفر قرار دارد به مرور زمان مسدود می شود و باید دوره ای آن را عوض کنید، اما اگر آلودگی فیلتر زیاد نبود می توانید با کمک آب و مایع ظرفشویی آن را تمیز کنید.

مجموعه دمپر

مجموعه دمپر بخشی است که مانع از ورود هوای خارجی به درون سیستم خروجی می شود، دمپر بالی از جنس پلاستیک و یا فلز بوده که با روشن و خاموش شدن فن باز و بسته می شود.

بال دارای فنر است و با توجه به نیروی گرانش زمین باز و بسته می شود، در صورت خرابی دمپر آن را تعویض کرده و اگر شیء دیگری جلوی دمپر را گرفته آن را از جلوی مجموعه دمپر بردارید.

موتور فن

مهم ترین عامل ایجاد مشکل در فن موتور فن است که وظیفه ی آن گردش هوا از راه سیستم خروجی است، موتور فن در قسمت پشت و بالای ماکروفر قرار دارد کاور موتور را خارج کرده و با دست آن را بچرخانید اگر که با دست حرکت نکرد باید تعویض شود اما اگر حرکت کرد آن را با استفاده از یک مولتی متر امتحان کنید که اگر رسانندگی نداشت تعویض شود.

ماکروویومقالات

آاگبوشتعمیر ماکروفرماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 2 =