تعمیر ورودی آب سرد و گرم ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ورودی آب سرد و گرم ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ورودی آب سرد و گرم ماشین لباسشویی بوش

تعمیر ورودی آب سرد و گرم ماشین لباسشویی بوش

سیستم آبرسانی ماشین لباسشویی از اجزائی تشکیل شده است که با هماهنگی یکدیگر منجر به ورود آب سرد و گرم به ماشین لباسشویی می­شوند. این اجزا عبارتند از شیلنگهای ورودی که آب را وارد محفظه ماشین لباسشویی می­کنند، شیر برقی با وظیفه تامین آب سرد و گرم، کلیدهای دما، سوییچ فشار آب که تنظیم کننده میزان آب ورودی به ماشین لباسشویی است، تایمر و برد الکترونیکی که تنظیم دمای آب را به عهده دارند و در نهایت هیدوراستات که وظیفه کنترل شیر برقی را برعهده دارد،  با نمایندگی بوش همراه باشید .

خراب بودن و یا نقص داشتن هر یک از این اجزا منجر به اختلال آب ورودی به ماشین لباسشویی می­شود.

دو ورودی آب سرد و گرم در ماشین لباسشویی قرار دارد که به توسط آن‌ها آب وارد محفظه شستشو می­شود. سوییچ­های تنظیم فشار در قسمت ورودی آب به درون ماشین لباسشویی قرار دارند و با تنظیمات خود میزان ورودی آب را به ماشین تعیین می­کنند. دمای آب وارده توسط برد ماشین لباسشویی و با تنظیمات آن مشخص می­شود. شخص استفاده‌کننده در زمان روشن کردن و شروع فعالیت ماشین لباسشویی تنظیمات را در برد جلویی ماشین انجام می­دهد و میزان دمای مورد نیاز را تنظیم می­کند. بدین ترتیب برد بر اساس دمای خواسته ‌شده میزان دمای آب را کنترل می­کند.

شیوه تعمیر ورودی آب به ماشین لباسشویی بوش :

ابتدا برق متصل به ماشین لباسشویی را قطع کنید. سپس تمامی قطعات مربوط به ورودی آب به ماشین لباسشویی را به دقت جدا کنید. هر قطعه غیر الکترونیکی را مورد بررسی قرار دهیدتا مطمئن شوید دارای مشکل نیستند.

پس از باز کردن قطعات فیلتر ورودی آب را نیز پاکسازی کنید تا در صورت مسدود بودن راه ورود آب باز شود. در صورتی که مشکل از هیچ‌کدام از این قطعات نبوددر مرحله بعد قطعات الکترونیکی را بررسی می­کنیم.

با توجه به مدل ماشین و آگاهی از محل قرار گرفتن قطعه سیم‌پیچ اصلی پوشش پشت یا جلوی ماشین لباسشویی را باز می‌کنیم. اتصال سیم‌ها را به دقت جدا می­کنیم. به وسیله اهم‌سنج مقاومت سیم‌پیچ مورد نظر را بررسی می‌کنیم. چنانچهاهم‌سنج مقاومت صفر یا بی‌نهایت را نشان دهد سیم‌پیچ خراب است و نیاز به تعویض دارد.

چنانچه سیم‌پیچ مشکلی نداشت اقدام به تعویض شیر کنید. با باز کردن پوشش پشتی یا جلویی به شیر دسترسی پیدا کنید و پس از باز کردن آن یک شیر جدید جایگزین کنید.

لباسشوییمقالات

بوشتعمیر لباسشوییخرید لباسشوییلباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 7 =