تعمیر و تعویض قفل درب ماشین ظرف‌شویی

تعمیر و تعویض قفل درب ماشین ظرف‌شویی

تعمیر و تعویض قفل درب ماشین ظرف‌شویی

ماشیم ظرف‌شویی ازجمله وسایلی است که با پیشرفت فنّاوری ساخته‌شده و موردتوجه بانوان قرارگرفته است. این وسیله با برنامه‌ریزی‌هایی که به‌صورت سیستماتیک بر روی آن طراحی‌شده است کار می‌کند. ماشین ظرف‌شویی ماشینی خودکار است و تمام برنامه‌هایش به‌وسیله کنترل پنل کنترل می‌شود. یکی از مواردی که باعث بروز اختلال در عملکرد ماشین ظرف‌شویی می‌شود اختلال در درب ماشین ظرف‌شویی است. پس‌ازاینکه ظرف‌ها درون ماشین قرار می‌گیرند درب ماشین باید کاملاً بسته شود. اگر بسته نشود ماشین دستور را به کنترل پنل نفرستاده و شروع به کار نمی‌کند. به همین دلیل باید ایرادات موجود در درب ماشین بررسی و رفع شود.

مجموعه چفت درب ماشین ظرف‌شویی و تعویض آن

اگر چفت درب ماشین ظرف‌شویی‌تان درست عمل نمی‌کند، اولین چیزی که باید بررسی کنید گیره‌ی در است. گیره‌ی درب در بالای ماشین ظرف‌شویی طوری طراحی و برنامه‌ریزی‌شده است که به‌محض بسته شدن درب آن را چفت کند. اگر این برنامه‌ریزی درست نباشد، درب چفت نمی‌شود و ماشین لباسشویی ممکن است نشت کند. هم‌چنین ممکن است پوسیده‌شده باشد که در این صورت باید آن را عوض کنیم. برای تعویض چفت ابتدا باید اتصال برق را جدا کنیم. این قسمت شامل چفت و گیره‌ی در است. باید این دو قسمت بسته به نوع طراحی‌شان بازشوند. اگر خراب بود باید تعویض شده و دوباره متصل شود.

 

تعویض میکرو سوییچ درب ماشین ظرف‌شویی

میکرو سوییچ قسمتی از درب ماشین ظرف‌شویی است که پس از بسته شدن درب، به کنترل پنل دستور شروع به کار می‌دهد. اگر در این قسمت اختلال ایجاد شود دستور کار کردن به ماشین فرستاده نمی‌شود. برای اطمینان از خرابی میکرو سوییچ اتصال برق را قطع می‌کنیم. دوسر میکرو سوییچ را به مولتی متر متصل کرده و در حالت‌های آزاد و رها بررسی می‌کنیم. اگر در حالت آزاد اتصال داشت خراب بوده و باید تعویض شود. برای تعمیر این قسمت پس از باز کردن چفت و گیره‌ی در میکرو سوییچ ر بررسی می‌کنیم. ابتدا سیم‌های متصل را بررسی می‌کنیم و در صورت خرابی تعویض می‌کنیم. میکرو سوییچ را نیز مطابق آنچه گفته‌شده با مولتی متر امتحان کرده و در صورت خرابی تعویض می‌کنیم.

ظرفشوییمقالات

آاگبوشظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =