تعمیر و نگهداری تلویزیون

تعمیر تلویزیون

تعمیر تلویزیون

تلویزیون از جمله وسایلی است که وجود آن برای زندگی های امروزی بسیار ضروری و لازم است.  به همین دلیل لزوم نگهداری و نحوه درست کار با این وسیله بسیار مهم است. البته بسیاری از مشکلاتی که باعث تعمیر تلویزیون می شود بخاطر استفاده نادرست ما نیست و در برخی از موارد مثلا به دلیل نوسانات برقی دچار خرابی می شوند. نگهداری صحیح از تلویزیون های جدید که دارای ظرافت خاصی نیز هستند در افزایش طول عمر دستگاه بسیار تاثیرگذار است.

در استفاده از تلویزیون رعایت چند نکته برای جلوگیری از مشکلات احتمالی آن ضروری است، اولین نکته قراردادن آن در جای مناسب و بدون رطوبت است، رطوبت دشمن شماره یک وسایل الکترونیکی است. نکته دوم اینکه تلویزیون نباید در مجاورت وسایل گرمایشی مانند بخاری و شوفاژ قرار بگیرد، چون این وسیله باید بتواند خنک باشد، داغ شدن تلویزیون یکی از اصلی ترین دلایل خرابی آن است.

نحوه اتصال تلویزیون به برق نیز از دیگر نکات مهم و قابل توجه در استفاده از این وسیله است که برای این موضوع حتما باید از ترانس یا محافظ استفاده کرد. رعایت همین چند نکته می تواند از بروز مشکلات و خرابی های بعدی در تلویزیون پیشگیری کند.

از شایع ترین مشکلات در تلویزیون های ال ای دی و ال سی دی بهم ریختگی رنگ صفحه نمایش است که به شکل های مختلف دیده می شود. رفع این اشکال نیازمند اطلاعات کافی و تخصصی در زمینه تعمیر تلویزیون می باشد. اما این مشکل ممکن است به دلیل ایراد در بک لایت ها، منبع تغذیه یا برد اصلی باشد.

خاموش شدن خودبخود و ناگهانی تلویزیون هم یکی از عمده ترین خرابی های تلویزیون است. علت آن خرابی پاور است که با تعویض آن، مشکل برطرف خواهد شد.

از دیگر مشکلات تلویزیون که در میان تلویزیونهای ال ایی دی و ال سی دی شایع است، ایراد قطع تصویر است در حالیکه صدای آن وصل است؛ علت اصلی این خرابی مربوط به مدار بک لایت های آن است که توسط یک سرویس کار ماهر قابل تعویض است.

قطع شدن ناگهانی صدا نیز معمولا در تلویزیونهای جدید بسیار دیده شده که علت آن مشکل بلندگو و یا برد اصلی دستگاه است که با تعویض بلندگو و یا تعمیر برد قابل رفع است.

با ایجاد هرگونه مشکل در تلویزیون های جدید معروف به اسکارلت، باید با تعمیرکار ماهر و متخصص تماس بگیرید.

 

لوازم خانگیمقالات

تعمیر و نگهداری تلوزیونتلوزیونلوازم خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − دو =