تعمیر و نگهداری یخچال فریزر نف

راهنمای تعمیر یخچال فریزر نف

راهنمای نگهداری و تعمیر یخچال فریزر نف

خرابی یخچال فریزر یکی از موارد بسیار ناراحت کننده است که تعمیر صحیح آن فکر هر فردی را به خود مشغول می کند. در مواقع خرابی یخچال فریزر، احتمالات فراوانی را می توان به عنوان دلیل آن در نظر گرفت. در ادامه به بخی از این احتمال ها و روش های رفع آن اشاره خواهیم داشت.

خاموش شدن یخچال فریزر نف

معمولا این مشکل به دلیل پاره شدن سیم های اصلی و یا جدا شدن برخی اتصالات مربوط به قطعاتی همچون ترموستات، اورلود یا موتور بوجود می آیند. در این حالت لازم است که سیم بندی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود پارگی یا قطع شدگی در سیمی اتصال را بر قرار کنید.

کم شدن گاز یخچال فریزر نف

کم شدن گاز در یخچال فریزر به دلیل وجود نشتی است. در ابتدا می بایست توسط دستگاه نشت یاب، محل نشت گاز یخچال فریزر را مشخص کرده و با کمک دستگاه جوش، نشتی را رفع نموده و سپس گاز یخچال را شارژ کنید.

یخچال فریزر نف اتومات نمی کند

اتومات نبودن یخچال حالتی است که کمپرسور به صورت یکسره و بدون استراحت کار می کند. این مشکل به دو دلیل ایجاد شده که می تواند به خرابی ترموستات و یا مشکل در کمپرسور مربوط باشد. اما یکی از دلایل اصلی اتومات نبودن یخچال فریزر، تجمع برفک است. همانطور که می دانید وجود برفک زیاد و تجمع آن در اواپریتور یخچال فریزر، می تواند فرایند سرماسازی را مختل ساخته و به این ترتیب اگر میزان برفک اواپریتور از مقدار مشخصی بیشتر شود، عمل اتومات یخچال فریزر قطع و یا با تاخیر و به کندی صورت می گیرد.

در صورتی که یخچال فریزر به سیستم دیفراست مجهز باشد می توانید مجدد آن را روشن کنید. اما در یخچال فریزرهای معمولی، می بایست آن را از برق جدا نموده و درب یخچال را باز گذاشته تا برفک ها ذوب شده و دیواره های اواپریتور به طور کامل از یخ های اضافی پاک شود. سپس می توانید یخچال فریزر را به جریان برق متصل کرده و خواهید دید که اتومات یخچال فریزر مجدد به صورت مداوم فعال خواهد بود.

در صورتی که مشکل یخچال فریزر شما حل نشد سریعا با نمایندگی نف یعنی سرویس کالا و از طریق شماره ۴۱۱۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید .

 

نمایندگی نف آلمان در ایران

مقالاتیخچال فریزر

تعمیر اسپرسو نفتعمیر ساید نفتعمیرات نف NEFFخدمات نفلوازم خانگی نفنفنمایندگی نف در جردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 18 =