طرز کار موتور یخچال (بخش سوم) – تعمیر یخچال ایستاده

تعمیر فریزر صنعتی

تعمیر فریزر صنعتی


طرز کار موتور یخچال – اجزای مکانیکی یخچال – تعمیر یخچال ایستاده

اواپراتور (محفظه یخ ساز) – متداول در تعمیر فریزر صندوقی

اواپراتور به قسمتی گفته می‌شود که بوسیله تبخیر یک ماده خنک ‌کننده سبب تولید سرما شده و در صورت قرار گرفتن در یک ناحیه باعث سرد شدن آن ناحیه یا محفظه می‌شود.

تعمیر یخچال ایستاده

تعمیر یخچال ایستاده

در وسایل سردکننده همان محفظه سردکننده را به نام اواپراتور می‌شناسند.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون تعمیر فریزر اوگور و تعمیر یخچال ایستاده که توسط نمایندگی اوگور ترکیه تهیه شده است را نیز، مطالعه نمائید.

برای انتقال مطلوب و سریع سرما جنس اواپراتور را از آلومینیم انتخاب می ‌کنند. لوله ورودی اپراتور بسیار باریک است که در واقع همان نقطه اتصال آن به لوله مویین است، و لوله خروجی آن سطح مقطع بیشتری دارد و به لوله برگشت کمپرسور می‌رسد.

 

موتور الکتریکی – تعمیر فریزر اوگور

همان گونه که قبلا در مبحث کمپرسور خواندید موتور الکتریکی با یک مجموعه مکانیکی کمپرسور یخچال را تشکیل می دهند. موتور الکتریکی از نوع آسنکدون بوده و دارای دو قطب و قسمتهای عمده آن عبارتند از :

  1. سیم پیچ اصلی
  2. سیم پیچ فرعی
  3. هسته استاتور
  4. رتور

برای آنکه در موتور یخچال مقاومت اهمی سیم پیچ راه انداز از راکتاس القایی آن زیادتر شود و گشتاور راه اندازی موتور افزایش یابد قسمتی از سیم پیچ استارت را بصورت بیفیلار اجرا می کنند.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون تعمیر فریزر صندوقی و تعمیر فریزر صنعتی که نمایندگی اوگور ترکیه آن را گردآوری کرده است را نیز، مطالعه نمائید.

لذا با اهم گیری بین سرهای مشترک و هر کدام از دو سر دیگر می‌توان استارت یا اصلی بودن سیم پیچ را تشخیص داد. سرها یا الکتروموتور روی کمپرسور درون ترمینال بسته می شود که اصولا بصورت مثلثی است.

 

طرز کار موتور الکتریکی – تعمیر یخچال ایستاده

تعمیر فریزر صنعتی

تعمیر فریزر صنعتی

وقتی از طریق ترموستات فرمان به موتور می رسد. جریان الکتریکی از رله استارت و سیم پیچ اصلی عبور می کند و چون سیم پیچی راه انداز در مدار نیست جریانی حدود ۲ برابر جریان نامی از سیم پیچ اصل عبور نموده و نیروی الکتریکی رله استارت که با مجذور جریان عبوری از آن متناسب است افزایش می یابد، هسته رله را به سمت بالا هدایت می‌کند، سیم پیچی راه انداز توسط تیغه مربوطه که به هسته متحرک رله استارت متصل است، جریان دار شده و موتور شروع به حرکت نماید.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون خدمات پس از فروش نمایندگی اوگور ترکیه و تعمیر فریزر صندوقی را نیز مطالعه نمائید.

با حرکت الکتروموتور جریان الکتریکی در سیم پیچی اصل نرمال شده و نیروی رله استارت کاهش یافته و هسته آن در اثر نیروی وزن هسته پایین می‌آید و تیغه مربوط به سیم پیچی راه انداز را قطع می‌کند و موتور با سیم پیچی اصلی بکار خود ادامه می‌دهد.

حرکت رتور موتور سبب تحت فشار قرار دادن گاز از یک سمت و مکش از سمت دیگر می‌شود تا زمانی که اواپراتور (یخ ساز) خنک شده و ترموستات جریان الکتروموتور را قطع می نماید.

در صورت تمایل این مطلب پیرامون تعمیر فریزر صندوقی و تعمیر فریزر بستنی را نیز مطالعه نمائید.

در صورتی که نیاز به تعمیر فریزر صنعتی خود داشتید یا تعمیر فریزر اوگور مورد نیاز شما بود می توانید با نمایندگی اوگور ترکیه در تهران تماس حاصل فرموده و برترین خدمات را توسط نمایندگی اوگور ترکیه دریافت نمائید:

مقالاتیخچال فریزر صنعتی

تعمیر فریزر اوگورتعمیر فریزر صندوقیتعمیر فریزر صنعتیتعمیر یخچال ایستادهنمایندگی اوگور ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =