دلایل سرد نشدن یخچال چیست ؟

دلایل سرد نشدن یخچال چیست ؟

دلایل سرد نشدن یخچال چیست ؟

یخچال یکی از مهمترین لوازم برقی در آشپزخانه است که غذاها را تازه نگه می دارد. این وسیله گاهی با مشکلاتی مواجه می شود. یکی از بزرگترین معضلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید خنک نشدن یخچال است که باعث خراب شدن غذاها می شود. اغلب این مشکلات به دلایل زیر ایجاد می شود:

 

  1. واشر درب معیوب

واشر درب یخچال باعث بسته شدن درب یخچال به طور کامل می شود. واشرهای پاره شده یا شل باعث نشت هوای سرد می شوند و در نتیجه یخچال و فریزر گرم می شود. یکی دیگر از دلایل گرم شدن یخچال، باز و بسته شدن مداوم یخچال و فریزر است که باعث می شود با هر بار باز کردن در، هوای سرد خارج شود و هوای گرم وارد یخچال شود.

 

  1. کویل های خازنی کثیف

کویل های خازنی کثیف باعث عملکرد نامناسب یخچال می شوند. این کویل ها در پشت یخچال یا قسمت زیرین آن قرار دارند. اگر این مسئله علت اصلی مشکل باشد، باید آن را تمیز کنید. قبل از تمیز کردن کویل ها، یخچال را از برق جدا کنید.

 

  1. سیستم برفک معیوب

اگر سیستم برفک نتواند در اطراف کویل های سیم پیچ سرما ایجاد کند، باعث آسیب به فن تبخیر کننده یخچال می شود که هوا را خنک می کند.

 

  1. کنترل دمای نادرست یا غلط

یک ترموستات معیوب باعث می شود که یخچال، دمای مورد نظر را حفظ نکند. بنابراین بهتر است این مشکل را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که درجه حرارت به سطح صحیح تنظیم شده است. به طور معمول، یخچال و فریزر ها به دمای حدود ۰ درجه سانتیگراد (۳۲ درجه فارنهایت) تنظیم می شوند، در حالی که بخش های فریزر در حدود ۱۷- درجه سانتیگراد (۱٫۴ درجه فارنهایت) قرار دارند.

 

  1. جریان هوای نامناسب در داخل یخچال

اگر یخچال و فریزر با مواد غذایی زیاد بارگیری شود، یخچال در حفظ و نگهداری سطح مناسب سرما دچار مشکل می شود. یخچال و فریزری که حاوی چندین مواد غذایی باشد نمی تواند به طور موثری کار کند، زیرا بعضی از مواد غذایی به سرمای بیشتری نیاز دارند.

  1. مسدود شدن دریچه های بین یخچال و فریزر

دریچه های بین فریزر و یخچال، هوای سرد را از قسمت فریزر به قسمت یخچال وارد می کند. اگر این دریچه ها با یخ مسدود شوند، هوا مسدود می شود و یخچال و فریزر خنک نمی شود. اگر مشکل مسدود شدن دریچه های بین یخچال و فریزر باشد می توانید یخچال و فریزر را از برق جدا کنید تا یخ ذوب شود. پس از اینکه یخ ها ذوب شدند آن را به منبع برق وصل کنید.

 

  1. کلید درب معیوب

کلید درب در پایین یخچال قرار دارد. این کلید نور یخچال را خاموش می کند و هنگامی که درب بسته می شود خنک کنندگی را ادامه می دهد. اگر این سوئیچ به درستی کار نکند، یخچال کار خنک کنندگی را به حالت معمولی ادامه نمی دهد و ممکن است تحت تاثیر گرمای داخلی قرار بگیرد.

 

  1. نشت کولر

نشت کولر بسیار بعید است اما می تواند منجر به خرابی یخچال شود. اگر دلیل خرابی یخچال نشت کولر باشد، با سرویس کالا تماس بگیرید.

 

در صورت خرابی یخچال و یا برخورد با هرگونه مشکل ، شما می توانید با اعتماد به مجموعه سرویس کالا که دارای تکنسین های ماهر و زبده می باشد ، تعمیرات یخچالتان را به ما بسپارید.  این شرکت با جایگزینی قطعات اورجینال یخچال شما را مانند روز اول به شما تحویل می دهد.

 

 

نمایندگی تعمیرات لوازم منزل

نمایندگی تعمیرات لوازم منزل

مقالاتیخچال فریزر

تعمیرتعمیر یخچالیخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − دو =