دلیل گرم نشدن ماکروویو آاگ

عدم گرم شدن ماکروویو آاگ

عدم گرم شدن ماکروویو آاگ

دلیل گرم نشدن ماکروویو بوش چیست ؟

ماکروویو به وسیله تبدیل نیروی برق به گرما موجب گرم کردن غذا و انواع مواد غذایی می­شود که درون این وسیله گذاشته می­شود. ماکروویو به وسیله دیوود و ارسال برق به سایر قطعات الکترونیکی انرژی برق را به گرمایی با ولتاژ بسیار بالا تبدیل می­کند. با نمایندگی آاگ همراه باشید .

گرم نشدن ماکروویو می­تواند نشانه­ای از خراب شدن هر یک از این قطعات باشد.

دلایل گرم نشدن ماکروویو بوش :

  1. خراب شدن دیوود: چانچه دیوود یک ماکروویو سوخته باشد از ظاهر آن مشخص است. سوخته شدن دیوود مانع از ارسال برق از دیوود به مگنترون می­شود.
  2. خراب بودن سوییچ درب: هر ماکروویو دارای ۳ الی ۴ سوییچ هست که با قرار گرفتن این سوییچ­ها درون درب ماکروویو انتقال گرما آغاز می­شود. چنانچه هر کدام از این سوئیچ‌ها به درستی در جای خود قرار نگیرند درب به خوبی بسته نشده و دستگاه شروع به کار نخواهد کرد.
  3. خرابی مگنترون: مگنترون وظیفه دریافت برق از دیوود را دارد. این قطعه برق را با ولتاژ بسیار بالا به گرما تبدیل می­کند. اگر این قطعه بسوزد تبدیل برق به گرما صورت نمی­گیرد.
  4. سوختن خازن‌ها: خازن‌ها در کنار دیوودها ولتاژ خروجی از ترانسفورها را دو برابر می­کنند. سوختن خازن منجر به قطع جریان برق و گرما می­شود.
  5. خراب شدن ترانس: اگر ترانس در ماکروویو با مشکل موجه شود یک مانع در برابر انتقال نیروی برق به وجود می­آید. خراب شدن ترانس به نرسیدن برق به مگنترون منجر می­شود.
  6. فیوز حرارتی: این قطعه وظیفه کنترل دما در محیط دستگاه را بر عهده دارد. اگر این قطعه به خوبی کار نکنند دمای دستگاه به شدت بالا می­رود و منجر به قطع برق می­شود.
  7. ترموسوییچ: چنانچه این قطعه مشکلی داشته باشد مانند فیوز حرارتی دما بسیار بالا رفته و برق قطع می­شود.
  8. سوختن برد: ماکروویو دارای یک برد اصلی است که تنظیم دما و کارکرد قطعات بر عهده این قیمت از دستگاه است. اگر مشکلی در برد دستگاه به وجود آید کارکرد تمامی قطعات با مشکل مواجه می­شود.

هشدار مهم:

ولتاژ موجود در دستگاه ماکروویو بسیار بالا بوده و اتصال این مقدار از برق با بدن انسان بسیار خطرناک است. لذا برای هرگونه تعمیر دستگاه ماکروویو به متخصص این کار مراجعه کنید.

 

ماکروویومقالات

بوشماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =