رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی


رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

چطور می توانیم یک ماشین ظرفشویی بدبو را تمیز کنیم؟!

یکی از بوهای بدی که ممکن است به آن عادت کرده باشیم بوی بد ماشین ظرفشویی است. اما یک سوال! آیا وقتی ماشین ظرفشویی را خریداری کردیم نیز این بو را حس می کردیم؟ یا بعد از گذشت زمان این بوی بد به وجود آمده است؟!

تعمیر ظرفشویی بوش

با هم در مقاله زیر به بررسی علت های به وجود آمد این بوی بد می پردازیم و راه کارهایی نیز برای آن پیشنهاد می دهیم.

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

 

دلیل به وجود آمد بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟!

اول از همه باید ببینیم این بوی بد از کجا آمده است. ما روزانه ظروف کثیفی که تکه های مرغ و گوشت و برنج بر روی آنها چسبیده درون ظرفشویی قرار می دهیم و این کار به صورت مستمر انجام می شود.

ماشین ظرفشویی نیز مثل هر وسیله دیگری دارای منافذی است که درون آنها تکه های غذا گیر می کنند. این خرده غذاها بعد از اینکه برای مدت زیادی در مجاورت رطوبت قرار گرفتند شروع به فاسد شدن کرده و از خود بوی بدی متساعد می کنند. حتی اگر به اندازه چند دانه برنج چرب باشند.

 

برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی باید چکار کنیم؟

برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی مراحل ساده ای را باید به صورت دوره ای، تقریبا هر ۲ یا ۳ ماه یکبار انجام می دهیم که تعیین این دوره زمانی به دلخواه شماست.

مرحله اول: تمیز کردن صفحه های فیلتر در پایین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

 

این صفحه ها به عنوان فیلتری برای فاضلاب عمل کرده و تکه های غذا در آنها انباشته می شود. باید آنرا درآورده و با یک فرچه یا مسواک به خوبی تمیز نمائیم. می توانید از ریکا و یا آب نمک نیز برای ضد عفونی کردنش کمک بگیرید. این بخش کمک به سزائی برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی تان خواهد کرد.

 

مرحله دوم: تمیز کردن بازوهای اسپری کننده

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

 

این بازوهای اسپری حفره های زیادی دارند که محل بسیار خوبی برای مخفی شدن غذاهاست. اگر می توانید آن را از جایش در بیاورید و با کمک یک فرچه نرم یا مسواک آن را با حوصله تمیز کنید خیلی بهتر است.

از آنجائی که آب از داخل این بازو بر روی ظروف اسپری می شود شستن و تمیز کردنش بسیار ضروری است. پس آن را به دقت تمیز کنید تا بوی بد ماشین ظرفشوییتان را به طور کل از بین ببرید.

۲ مرحله بالا را انجام دادید؟! به شما تبریک میگوئیم! تا اینجا بیش از نیمی از راه را آمده اید و بوی بد ماشین ظرفشوییتان را به نصف رساندید. اما صبر کنید، جذاب ترین بخش هنوز مانده 🙂

 

مرحله سوم: تمیز کردن جرم های ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

درب ماشین ظرفشوییتان را کاملا باز کنید و جرم ها را از نزدیک ببینید. اما قبلش حتما ماسک بزنید چون ممکن است بوی بدش باعث اذیت شدنتان بشود.

این جرم ها در اثر زمان طولانی به وجود آمده اند و به همین سادگی نیز نخواهند رفت. برای پاک کردن آن می توانید از انواع شوینده ها کمک بگیرید اما پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه از وایتکس برای تمیز کردن ظرفشویی استفاده نکنید زیرا وایتکس باعث خوردگی فلز خواهد شد.

ابتدا خرده غذاهای آن را با دستکش جمع کنید. سپس نوبت از بین بردن جرم های آن است.

برای از بین بردن رسوب ها و جرم ماشین ظرفشویی بهترین راه استفاده از همان جرم گیر ماشین ظروفشویی بوش یا جرم گیر ماشین ظرفشویی آاگ می باشد که در زیر تصویر هردوی آن را برایتان قرار داده ایم. این جرم گیر ها در بازار موجود است و می توانید اصل آن را با تخفیف از نمایندگی رسمی تعمیرات ظرفشویی نیز خریداری نمائید.

جرم گیر ماشین ظرفشویی

جرم گیر ماشین ظرفشویی

جرم گیر ماشین ظرفشویی

جرم گیر ماشین ظرفشویی

 

خوبی استفاده از این جرم گیر ها در آن است که می توانید با آنها هم بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین ببرید هم بوی بد ماشین لباسشویی و برای هر دو مناسب می باشد. بعلاوه اینکه به فلز آنها آسیب نزده و ضدعفونی کننده فوق العاده قوی ایست.

جرمگیر را روی جرم ها و رسوبات ریخته و مدتی صبر کنید تا خیس بخورد و خوب عمل نماید. بعد می توانید جرم ماشین ظرفشویی را با کمک یک دستمال کهنه تمیز نمائید. اگر جرم های ماشین ظرفشوییتان خیلی زیاد بود ممکن است لازم باشد این کار را بیش از یک بار انجام دهید.

 

تبریک می گوئیم زیرا با موفقیت توانستید بوی آزار دهنده ماشین ظرفشوییتان را به طور کامل از بین برده و آن را مثل روز اولش تمیز و نو نمائید.

اگر در زمینه تعمیرات ماشین ظرفشویی آاگ یا تعمیرات ماشین ظرفشویی بوش برایتان سوالی پیش آمد نیز می توانید با شماره تلفن های نمایندگی تعمیرات ظرفشویی در تهران تماس حاصل فرمائید.

 

همچنین سایر آموزش های ما را می توانید از کانال تلگرام و کانال آپارات ما نیز دنبال نمائید.

ظرفشوییمقالات

تعمیر لوازم منزلتعمیرات ماشین ظرفشوییرفع بوی بد ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 3 =