رفع مشکل جرقه زدن مایکروفر بوش

رفع مشکل جرقه زدن مایکروفر بوش

رفع مشکل جرقه زدن مایکروفر بوش

تعمیر مشکل جرقه زدن مایکروفر بوش

در بسیاری موارد ممکن است شاهد این اتفاق باشیم که مایکروفر ما جرقه می‌زند. جرقه زدن مایکروفر یک موضوع بسیار مهم است و ممکن است باعث شود مایکروفر بسوزد و یا اینکه خطرات جانبی بسیاری به بار آورد. به همین دلیل دانستن عواملی که باعث جرقه زدن مایکروفر می‌شود و رفع آن‌ها موضوع بسیار مهمی است. با نمایندگی بوش همراه باشید .

دلایل جرقه زدن مایکروفر و تعمیر آن

۱) قرار دادن اشیا فلزی در مایکروفر

مایکروفر به دلیل اتصال مستقیمی که به برق شهری دارد اگر حتی کوچک‌ترین وسیله فلزی در آن قرار بگیرد باعث جرقه زدن و بروز خسارت‌های بسیاری می‌شود. سیستم مایکروفر به‌گونه‌ای طراحی‌شده که نمی‌توان از وسایل فلزی در آن استفاده کرد به مین دلیل برای جلوگیری از بری چنین اتفاقی مواد غذای خود را در ظروف چینی نشکن قرار دهید و سپس درون مایکروفر بگذارید. هم‌چنین به‌هیچ‌وجه از فویل به‌عنوان روکش مواد غذایی استفاده نکنید

۲) خرابی پوشش انتشار امواج

در درون مایکروفرها یک پوشش انتشار امواج وجود دارد. هنگامی‌که مواد غذایی را درون مایکروفر می‌گذاریم بر اثر حرارت و یا چرخش سینی مکن است مواد غذایی به درون مایکروفر پخش شوند. اگر این مواد به‌طور مستقیم به مایکروفر بخورند به امواج برخورد کرده و ایجاد جرقه می‌کنند. پوشش انتشار امواج سبب می‌شود مواد غذایی با امواج ارتباطی نداشته و از جرقه‌ی آن‌ها جلوگیری می‌کند. اگر این پوشش دچار خرابی شود مواد غذایی دائماً باعث جرقه در درون مایکروفر می‌شوند که برای جلوگیری از این کار باید این پوشش عوض شود.

۳) آسیب پایه فلزی

مایکروفرها دارای یک پایه فلزی هستند. در زیر این پایه یک‌لایه غیرفلزی و پلاستیکی وجود دارد. اگر این لایه پلاستیکی به هر دلیلی خراب شده و از بین برود باعث اتصال پایه به سایر قسمت‌های مایکروفر می‌شود. این اتصال باعث جرقه می‌شود. برای رفع جرقه در این حالت باید پایه فلزی را چک کرده و لایه پلاستیکی آن را تعویض کنیم.

ماکروویومقالات

آاگبوشتعمیراتماکروفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 19 =