علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی


علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی – چرا ظرفشویی ظرف ها را خوب تمیز نمی کند؟!

تعمیر ظرفشویی بوش

اگر ظرف ها خوب تمیز نمی شوند لازم نیست در اولین گام به فکر تعمیر ماشین ظرفشویی خود بی افتید و می توان با یک تعمیر ساده علت آن را پیدا کرد.

از علت های تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بازوهای اسپری کننده آب خوب کار نمی کنند
  • فیلتر ها مسدود شده اند
  • هیدروستات یا شناور عملکرد درستی ندارند
  • از شوینده نامناسبی استفاده می شود

حال به بررسی هر کدام می پردازیم:

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

بازوهای اسپری کننده آب خوب کار نمی کنند

عکسی که مشاهده می کنید همان بازوهای اسپری کننده ماشین ظرفشویی است. برای بررسی آن لازم نیست هیچ پیچی را باز کنید، تنها کافیست به آن ضربه زده تا از جایش خارج شود. با کمک جاروبرقی و سوزن حفره های آن را خوب تمیز کرده تا آب بتواند درون ظرفشویی به خوبی جریان داشته باشد. همچنین شکستگی در این بازو نیز می تواند از علت های تمیز نشستن ماشین ظرفشویی باشد.

برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود می توانید با توجه به نوع برند محصول خود با نمایندگی تعمیرات ظرفشویی AEG یا نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش تماس حاصل بفرمائید:

 

 

فیلتر ها مسدود شده اند

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

علت تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی دارای دو فیلتر اصلی هستند که یکی برای نگه داشتن آشغال های بزرگ تر و دومی برای نگه داری خرده آشغال های بسیار ریز می باشند. اگر هرکدام از این دو فیلتر مسدود شود، آب به خوبی از ماشین ظرفشویی تخلیه نشده و ماشین ظرفشویی به خوبی کار نخواهد کرد.

 

برای تمیز کردن آن کافیست طبق شکل زیر آن را در آورده و بعد از خشک شدن، با کمک جاروبرقی تمام آشغال های درون آن را دربیاورید.

این مدل از فیلتر ها اگر تحت فشار قرار بگیرند به راحتی می شکنند. اگر نیاز به تعویض یا تعمیر ظرفشویی خود داشتید می توانید با نمایندگی تعمیر ظرفشویی آاگ یا نمایندگی تعمیر ظرفشویی بوش تماس حاصل فرمائید:

 

همچنین برای مشاهده نحوه تمیز کردن فیلتر های ماشین ظرفشویی می توانید فیلم زیر را نیز مشاهده نمائید.

[aparat id=”gtovD” width=”76%”]

 

هیدروستات یا شناور عملکرد درستی ندارند

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

هیدروستات یا در ماشین ظرفشویی های قدیمی تر، شناور میزان حجم آب ورودی را کنترل می کند. اگر میزان آب ورودی به ماشین ظرفشویی به اندازه کافی نباشد دو مشکل اساسی به وجود خواهد آمد:

  • ظرف ها خوب شسته نمی شود
  • به المنت ماشین ظرفشویی آسیب وارد خواهد شد.

برای بررسی عملکرد هیدروستات یا شناور باید ماشین ظرفشویی را روشن کرده و پس بعد از پر شدن داخل آن را بررسی نمائیم. اگر آب تا سر المنت دستگاه آمده بود که مشکل از این بخش نیست، درغیر این صورت باید نسبت به تعمیر هیدروستات و شیر برقی اقدام نمائیم.

بررسی معیوب بودن شیر برقی نیز کار دشواری نیست، شیر برقی نباید از خود صدای نامتعارفی تولید نماید پس شنیدن صداهای عجیب از آن به معنای عملکرد بدش است.

در صورت نیاز به مشاوره پیرامون تعمیر هیدروستات یا تعمیر ماشین ظرفشویی خود داشتید می توانید با نمایندگی تعمیرات aeg  یا نمایندگی تعمیرات بوش نیز تماس حاصل فرمائید. شماره های آنها بر روی عکس ها قابل مشاهده است.

 

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

تمیز نشستن ماشین ظرفشویی

از شوینده نامناسبی استفاده می کنید

قرص ماشین ظرفشویی

قرص ماشین ظرفشویی

از دیگر علت های تمیز نشستن ماشین ظرفشویی می توان به نوع شوینده اشاره کرد.

بارها شده است که مشتریان ما از کدر شدن ظرف ها، جرم گرفتن فنجان ها و بوی نامناسب قاشق و چنگان ها شکایت دارند. اگر لباسشویی سالم است پس مشکل کار از کجاست؟!

ماشین ظرفشویی برای شستشو ۲ عملکرد اصلی دارد: شستشو و جلا دادن ظروف

برای شستشوی درست یا باید از پودر، مایع و نمک استفاده کنیم یا از قرص ماشین ظرفشویی

  • پودر ظرف ها را ضد عفونی کرده
  • مایع آن ها را جلا داده
  • و نمک نیز سختی آب را گرفته تا ظرف ها جرم نگیرند.

استفاده نکردن از هرکدام از موارد بالا باعث می شد یا ظرف ها خوب تمیز نشده، یا کدر شوند یا پس از مدت کوتاهی جرم بگیرند.

همچنین استفاده نکردن از نمک باعث می شود خود ظرفشویی تان نیز پس از مدتی رسوب گرفته و بوی بدی از خود متساعد کند.

ما آن را در مقاله دیگری در بخش آموزش تعمیرات لباسشویی مطرح کرده و راه حل هایی برای رفع جرم ماشین لباسشویی و ظرفشویی ارائه دادیم.

اگر با نحوه ریختن نمک در ماشین ظرفشویی آشنائی ندارید نیز می توانید فیلم زیر را مشاهده نمائید.

 

[aparat id=”dGMg9″ width=”76%”]

قرص فیری

قرص فیری

استفاده از نمک، مایع و پودر بهتر است یا قرص ماشین ظرفشویی؟!

در چند سال اخیر قرص های ماشین ظرفشویی روانه بازار شده اند که عملکردی مشابه پودر، مایع و نمک را دارند. اما استفاده از کدام یک بهتر است؟! نمک، مایع و پودر یا قرص ماشین ظرفشویی؟!

 

قرص های ماشین ظرفشویی فینیش سری All in one با ۱۰ آنزیم مختلف دارای قدرت تمیز کنندگی بسیار بالائی است. آنزیم های قدرتمند موجود در ترکیب قرص موجب از بین بردن و زدودن لکه های سخت ظروف می گردند.

مثلا قرص های فینیش کوانتوم با اسانس لیمویی با انواع ماشین ظرفشویی ها سازگار بوده و توسط اکثر سازندگان ماشین ظرفشویی از جمله بوش، آاگ، زیمنس، مجیک و … توصیه می شود.

معمولا برای ماشین های ظرفشویی با ظرفیت ۶ تا ۸ نفره می توان از نصف قرص استفاده نمود. . قر ص فینیش قادر به از بین بردن سخت ترین لکه ها است.

فرمولاسیون این قرص ها به نحوی طراحی شده است که علاوه بر شستشو حاوی نمک و جلادهنده نیز هستند. عملکرد نمک و آب کشی موجب درخشندگی فوق العاده ظروف می شود.
با استفاده از قرص فینیش و قرص فیری حتی می توان بدون نیاز به پاک کردن ظروف پیش از قرار دادن در

قرص فینیش

قرص فینیش

ماشین ظرفشویی، آنها را در ماشین ظرفشویی قرار داد.

این قرص ها قادر به پاک کردن کامل باقیمانده مواد غذایی از ظروف می باشند. از ویژگی های دیگر قرص فینیش و قرص فیری درخشان کردن ظرف های شیشه ای است. علاوه بر درخشان کردن ظروف شیشه ای، باقی نگذاشتن خش بر روی آنها از مزیت

های دیگر این قرص ها می باشد. محافظت از ماشین ظرفشویی در برابر رسوبات املاح از دیگر ویژگی های قرص فینیش و قرص فیری می باشد. همچنین این قرص ها دارای قدرت پاک کنندگی فوق العاده بالا برای لکه های باقی مانده بر روی ظروف نیز می باشند.

از دیگر ویژگی های قرص فینیش و قرص فیری می توان به قدرت پاک کنندگی آن در لکه چای موجود در فنجان ها اشاره کرد.

 

 

نکته بسیار مهم : در بازار قرص ماشین ظرفشویی تقلبی بسیاری وجود دارد که حتی ظاهر آن نیز با مدل های اصلی تشابه فراوان دارد. برای پیدا کرد مدل اصل آن از طریق فروشگاه های معتبر یا نمایندگی تعمیرات ظرفشویی بوش یا نمایندگی تعمیرات ظرفشویی AEG اقدام نمائید.

ظرفشوییمقالات

تعمیر ظرفشوییتمیز نشستن ماشین ظرفشوییقرص ماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − هشت =