علت سر و صدای ماشین لباسشویی چیست ؟

علت سر و صدای ماشین لباسشویی چیست ؟

دلایل سر و صدای ماشین لباسشویی چیست ؟

علت سر و صدای ماشین لباسشویی چیست ؟

ماشین لباسشویی اساسا یک وان بزرگ است که بارها و بارها با آب پر می شود و پس از آن تخلیه می شود. این دستگاه مدام می چرخد تا لباس ها را تمیز و خشک کند. گاهی ممکن است این دستگاه دچار مشکلاتی شود، یکی از این مشکلات سر و صدای آن است که با رعایت نکات زیر می توانید مشکل را حل کنید.

دستگاه لباسشویی را خاموش کنید.

قبل از انجام هر گونه تعمیرات و بررسی باید ماشین لباسشویی را خاموش کنید و آن را کاملاً از برق جدا کنید. اگر دستگاه در حال کارکردن باشد منتظر بمانید تا خاموش شود.

لاستیک درب کشویی و غلتک لباسشویی را بررسی کنید.

گاهی وسایلی که درون غلتک قرار می گیرند باعث سر و صداهای عجیب و غریب می شوند. سکه ها، کلیدها و اشیاء دیگر می توانند از جیب لباس ها خارج شوند و در ماشین قرار بگیرند، در نتیجه باعث سر و صدای بلند و یا ضربه زدن می شوند. با استفاده از یک چراغ قوه، غلتک را کاملاً بررسی کنید، سپس دستگاه را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

لنت فیلتر لباسشویی را پاک کنید.

لباس های کثیف می توانند لنت فیلتر را کثیف کنند، بنابراین مطمئن شوید که لنت فیلتر تمیز است. لنت فیلتر شفاف علاوه بر آن که سر و صدا را کاهش می دهد، عمر دستگاه را نیز افزایش می دهد (به طور معمول فیلتر را هر سه ماه یکبار تمیز کنید).

سطح ماشین لباسشویی را بررسی کنید.

عدم تعادل ماشین لباسشویی می تواند به سر و صداهای بلند و یا ضربه زدن منجر شود. دستگاه را خاموش کنید، سطح ماشین لباسشویی را چک کنید تا مطمئن شوید که به طور متعادل و در یک سطح صاف استوار است. برای انجام این کار از یک سطح صاف استفاده کنید و دستگاه را کاملا صاف کنید. در صورت امکان، دستگاه را دوباره روشن کنید تا ببینید آیا این مسئله حل شده است یا خیر. در غیر این صورت، عیب یابی را ادامه دهید.

بلبرینگ لباسشویی را بررسی کنید.

هنگامی که مطمئن شدید دستگاه در یک سطح صاف قرار دارد و هیچ چیز چسبنده ای در اطراف آن وجود ندارد، بلبرینگ غلتک را بررسی کنید. قبل از شروع، آب را ببندید و یک پیچ گوشتی دستی بردارید. برای پیدا کردن یاتاقان غلتک از دفترچه راهنما استفاده کنید. بعد، پانل های پشت دستگاه و تسمه محرک را با پیچ گوشتی خارج کنید. سپس غلتک را بچرخانید اگر سر و صدا ایجاد شد، پس یاتاقان باید عوض شود.

تسمه محرک را عوض کنید.

تسمه محرک آسیب دیده اغلب باعث صداهای عجیب و غریب می شود، بنابراین اگر همه چیز به درستی کار می کند، احتمالا تسمه محرک فرسوده شده است و نیاز به تعویض دارد.

پمپ را بررسی کنید.

یک پمپ معیوب می تواند سر و صدا ایجاد کند. پس از آنکه تمام گزینه های دیگر را امتحان کردید، ممکن است بخواهید آن را عوض کنید.

در صورت خرابی ماشین لباسشویی و یا برخورد با هرگونه مشکل ، شما می توانید با اعتماد به مجموعه سرویس کالا که دارای تکنسین های ماهر و زبده می باشد ، تعمیرات ماشین لباسشویی را به ما بسپارید.  این شرکت با جایگزینی قطعات اورجینال ماشین لباسشویی شما را مانند روز اول به شما تحویل می دهد.

سایر علت های سر و صدای ماشین لباسشویی عبارت است از :

  • امکان دارد شفت آب کش خراب شده باشد.
  • امکان دارد تسمه دستگاه پوسیده و یا نیمه پاره شده باشد.
  • امکان دارد پمپ تخلیه خراب شده باشد
  • امکان دارد وزنه‌های مهار کننده خراب شده باشد.
  • ممکن است فنر نگه‌دارنده از جای خود خارج شده باشد.
  • امکان دارد فولی معیوب شده باشد.
  • امکان دارد بلبرینگ‌ها آسیب دیده باشند.

ماشین لباسشویی شما هر دو سال یک بار نیاز به تعمیر و آچار کشی دارد که شما می توانید با تماس با مجموعه سرویس کالا این عملیات را به خوبی انجام دهید .

 

 

تماس با سرویس کالا

لباسشوییمقالات

صدای بد ماشین لباسشوییصدای بلند ماشین لباسشوییلباسشوییماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 1 =