علت و تعمیر آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

علت و تعمیر آبگیری نکردن ماشین لباسشویی

اولین گام در شروع به کار ماشین لباسشویی، آب‌گیری کردن آن است. گاهی این آبگیری دچار اختلال شده و ماشین شروع به کار نمی‌کند. چند دلیل برای آبگیری نکردن ماشین لباسشویی وجود دارد. همچنین خرابی قطعات ماشین لباس‌شویی ممکن است باعث جلوگیری از ورود آب به ماشین لباسشویی شود.

دلایل آب‌گیری نکردن ماشین و تعمیر آن‌ها

۱) شیر آب ورودی: شیرهای ماشین لباس‌شویی باید سالم بوده و باز باشند. این شیرها به شلنگ‌های ماشین لباسشویی وصل هستند و اگر دچار خرابی شوند باید تعویض شوند. برای این‌که بفهمیم این شیرها سالم هستند، ابتدا آن‌ها را از ماشین لباسشویی جدا می‌کنیم .سپس یک  ظرف زیر آن‌ها قرار می‌دهیم و آب را باز می‌کنیم. اگر آب از این شرها خارج شد شیرها سالم‌اند.

۲) شلنگ‌های ورودی آب: شلنگ‌های متصل به شیر آب باید سالم بوده و نشتی نداشته باشند در غر این صورت حتماً باید تعویض شوند.

۳) فیلتر ورودی ماشین لباسشویی: شیرهای برقی‌ای که بر روی ماشین لباسشویی متصل می‌شوند در قسمت ابتدایی‌شان یک فیلتر دارند و از ورود آشغال و رسوبات به لوله‌ها جلوگیری می‌کند. هنگامی‌که این فیلتر ها توسط رسوبات و اشغال‌ها مسدود می‌شوند، آب وارد ماشین لباس‌شوی نمی‌شود. برای تمیز کردن این فیلتر باید شلنگ‌های ورودی آب را از ماشین لباسشویی بازکنید و پالایه‌ها از شیر برقی جدا کرده و تمییز کنید.

۴) شیر برقی: شیر برقی وسیله‌ای است که آب را وارد ماشین لباسشویی می‌کند. این شیر با استفاده از برق‌کار می‌کند و اگر دچار اختلال شود آب به ماشین وارد نمی‌شود. برای اینکه بفهمیم دچار خرابی شده شیر برق را جدا کرده و آن را به برق وصل می‌کنیم، اگر کار نکرد خراب بوده و باید تعویض شود.

۵) کثیف بودن جاپودری: آبی که از شیر برقی رد می‌شود به جاپودری می رشد و وارد آن می‌شود. اگر پودری دچار گرفتگی و کثیفی شود آب وارد آن نمی‌شود. برای این کار محفظه جاپودری را جدا کرده و آن را کاملاً پاک‌کرده و سپس دوباره نصب کنید.

لباسشوییمقالات

تعمیرات بوشلباسشوییلوازم خانگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 14 =