عیب یابی و تعمیر مرحله به مرحله اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز

عیب یابی و تعمیر مرحله به مرحله اجاق گاز

تعمیر اجاق گاز

بدون شک اجاق گاز مزایای زیادی دارد که به مهم ترین مورد آن یعنی روشن نمودن آتش برای آشپزی می توان اشاره کرد. متاسفانه گاهی این امر با مشکلاتی مواجه می شود. با این حال،  خوشبختانه می توانید در بیشتر اوقات خودتان نسبت به حل آن اقدام نمایید و نیازی به افراد متخصص در این زمینه نیست. در ادامه برخی از مشکلات و راه های رفع آن را را ذکر می کنیم.

تعمیر یخچال فریزر بوش | تعمیر جارو برقی بوش | تعمیر ماکروفر بوش | تعمیرات بوش

از آن جایی که اجزای قابل جا به جایی زیادی بر روی اجاق وجود ندارد، این احتمال وجود دارد که در هنگام نصب و یا تمیز کردن در جریان ها نشتی و اتصال نامناسب رخ دهد. اگر سیم هایی که شعله را به فندک متصل می کنند ارتباط درستی نداشته باشند، جرقه لازم برای روشن شدن شعله ایجاد نخواهد شد. در نتیجه نشتی و اتصال نامناسب در اجاق رخ خواهد داد.

برای رفع مشکل خود در قدم اول، دوشاخه اجاق را از پریز درآورید تا جریان برق قطع شود. شبکه آهنی و کلاهک شعله مشکل دار را بردارید. پایه مهر و موم شده شعله را برداشته و به دنبال سیم های قطع شده و مشکل دار بگردید. آن ها را تعمیر نموده و جریان را برقرار سازید؛ حال پایه و دیگر اجزا را مجددا سر جایشان قرار دهید، برق دستگاه را وصل کنید و دوباره اجاق را امتحان نمایید. | تعمیر اجاق گاز

اگر تمام کارهایی که در بالا ذکر نمودیم را انجام دادید و مشکل همچنان پا بر جاست، ممکن است فندک دچار مشکل شده باشد. یک راه ساده برای این که بفهمیم فندک نیاز به تعویض دارد یا خیر، این است که چراغ ها را خاموش کرده و فندک را تست کنیم. اگر جرقه به جای آبی روشن، نارنجی یا زرد رنگ بود، شما نیاز به تعویض فندک خواهید داشت.فندک ها معمولا از سیستم هایی ساده برای قطع شدن استفاده می کنند، بنابراین شما نیازی به بریدن و یا جدا ساختن سیم ها نخواهید داشت. مدل اجاق خود را برای تهیه فندک مناسب چک کنید. بعد از جایگزینی با فندک جدید، نسبت به قرار دادن دوباره تجهیزات اقدام نموده و بار دیگر کارکرد درست بودن آن را مورد بررسی قرار دهید.

خدمات پس از فروش آاگ | نمایندگی AEG | تعمیر لباسشویی آاگ

 

اجاق گازمقالات

ابزار آلات تعمیراجاق گازتعمیر اجاقگاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =