لیست رایج مشکلات تصویر تلوزیون

لیست رایج مشکلات تصویر تلوزیون

در این مقاله که از سری مقالات آموزشی تعمیر لوازم خانگی می باشد  مشکلات تصویر تلویزیون را شرح می دهیم .

مشکلات تصویر تلویزیون

امروزه اکثر تلویزیون ها دارای سیستم های با کیفیت و تکنولوژی های پیشرفته هستند. این تلویزیون ها تصاویر با کیفیتی ارائه می دهند. با این حال، گاهی ممکن است تلویزیون دچار مشکلاتی شود که رفع آنها دلهره آور باشد. درک مشکلات تلویزیون و علل آنها می تواند به حل مشکل کمک کند.

مشکلات تصویر تلویزیون

پشه های دیجیتال

نقص تصویر ممکن است به دلیل فشرده سازی سیگنال دیجیتال رخ دهد. در این مورد، مشکل با پخش کننده است نه تلویزیون. پشه های دیجیتال احتمالا به شدت تحت تاثیر فن آوری های فشرده سازی قرار می گیرند. با این حال، اگر بخواهید پول اضافی صرف کنید، یک قابلیت وجود دارد، اضافه کردن فرمت پردازنده صوتی دیجیتال می تواند این مشکل را حل کند.

رنگ های غیر طبیعی

مشاهده رنگ های غیرطبیعی در تلویزیون HD مشکل دیگری است که بسیاری از افراد با آن مواجه می شوند. این به دلیل تنظیمات تصاویر تلویزیون است که برای محیط نمایشگاه ها بهینه شده است. این مشکل را می توانید با تغییر حالت تصویر به حالت طبیعی رفع کنید. برای دقت بیشتر، سعی کنید گزینه های رنگ، کنتراست و روشنایی را به صورت دستی تنظیم کنید.

خطوط سفید

گاهی هاله ای سفید در اطراف اشیا قرار می گیرد که همه افراد آن را مشاهده می کنند. اگر شدت تلویزیون بالا باشد یا اگر از تکنولوژی پردازش پیشرفته استفاده کنید دچار این مشکل می شوید. برای رفع این مشکل به منوی تصویر بروید و وضوح آن را تنظیم کنید تا نور سفید ناپدید شود. اگر ارتقاء لبه فعال باشد، سعی کنید آن را با استفاده از منوی سرویس غیرفعال کنید.

 

شکاف عکس به پیکسل

به دلیل کاهش سیگنال تصاویر دیجیتال، ممکن است عکس ها به پیکسل ها برسند. کاهش سیگنال ممکن است به دلیل مشکلات کابل یا سیگنال های ضعیف باشد. اگر علت آن سیگنال ضعیف باشد، برای تقویت سیگنال از تقویت کننده استفاده کنید. تکنسین کابل می تواند به شما کمک کند یک آمپلی فایر داخلی یا یک پیش تقویت کننده نصب کنید. این کار باعث تقویت قدرت سیگنال می شود و مشکل پیکسل را حل می کند.

 

خطوط عمودی

گاهی ممکن است در مناطق تاریک تلویزیون خطوط عمودی ظاهر شود. این مشکل، که به عنوان خطوط نادرست پویا شناخته می شود، بیشتر در تلویزیون های پلاسما و تلویزیون های LCD دیده می شود. اکثر تولید کنندگان این وضعیت را اصلاح کرده اند. اگر دچار این مشکل شدید، ممکن است تغییر تلویزیون تنها راه حل باشد.

وقتی این اتفاق می افتد، بررسی کنید که آیا سیگنال به اندازه کافی قوی است یا نه. اگر سیگنال قوی باشد، مشکل با اپراتور کابل است. اگر قدرت سیگنال ضعیف باشد، با افزایش آمپلی فایر، قدرت سیگنال را افزایش دهید.

لوازم خانگیمقالات

تعمیر لوزام خانگیتلوزیونمشکلات تصویر تلوزیونمشکلات تلوزیون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 7 =