مراقبت و نگهداری از ماشین ظرفشویی بوش

ظرفشویی بوش

ظرفشویی بوش

ماشین ظرفشویی اگر چه در مقایسه با ماشین لباسشویی از قدمت کمتری برخوردار است، ولی به سرعت توانسته جایگاه خود را در بین خانواده ها پیدا کند و امروز خیلی از خانواده ها از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند، از این رو، نحوه نگهداری و مراقبت از آن بسیار مهم است.

کنترل ماشین ظرفشویی

به خاطر داشته باشید که باید لاستیک و چفت در ماشین ظرفشویی را کنترل کنید و در صورت پوسیدگی تعویض نماید. نشتی در ماشین ظرفشویی ناراحت کننده و هزینه مالی زیادی به همراه دارد.

نحوه چیدمان ظرف ها در داخل ماشین ظرفشویی

در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی ظرف ها را درست در محل مناسب و با سلیقه بچینید تا آسیبی به سبد آن وارد نشود.

برررسی عملکرد ماشین ظرفشویی

حتماً در زمان استفاده از ماشین ظرفشویی عملکرد مواد شوینده و آبپاش ها را بررسی کنید. در مخزن مواد شوینده باید سفت بسته شده باشد و در زمان شستشو باز نشود.

متوقف کردن کار در صورت شنیدن صدا

هر گونه صدایی که در زمان کار کردن ماشین ظرفشویی از آن شنیده شد، مانند صدای ساییدن، خرد شدن و غیره … فوراً ماشین را خاموش کنید و علت صدا را پیدا کنید.

تمیز کردن ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین های ظرفشویی دارای فیلتر پاک کننده هستند، ولی برخی دیگر به روش دستی تمیز می شوند. برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی به صورت دستی سرکه سفید مناسب است و می تواند تفاله های صابون و مواد شوینده را از بین ببرد. | تعمیر ظرفشویی بوش

پاک کردن فیلتر ماشین ظرفشویی

اگر ماشین ظرفشویی شما دارای فیلتر است، برای تمیز کردن آن به دفترچه راهنما توجه کنید و بر اساس آن عمل نمایید.

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

برخی از ماشین های ظرفشویی پس از مدتی استفاده بوی بد می گیرند، برای از بین بردن بوی بد از جوش شیرین استفاده کنید و آن را در زیر قسمت ماشین ظرفشویی بریزید و اجازه دهید یک چرخه آبکشی انجام شود.

 

ظرفشوییمقالات

آاگبوشظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + چهار =