نحوه تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

نحوه تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

نحوه تعمیر و تعویض شیر برقی ماشین لباسشویی

شیر برقی ماشین لباسشویی چیست؟

یک از کاربردی‌ترین وسایل که امروزه مورداستفاده‌ی انسان‌ها قرارگرفته است ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی از اجزای گوناگونی ساخته‌شده است. یکی از قسمت‌های مهم در ماشین لباسشویی شیر برقی است. این شیر میزان آب موردنیاز که باید وارد ماشین لباسشویی می‌شود را تأمین می‌کند. ماشین لباسشویی دو نوع شیر برقی دارد. یکی شیر گرم و دیگری شیر سرد. شیر گرم، میزان آب گرم موردنیاز را تأمین کرده و شیر آب سرد میزان آب سرد را برای ماشین تأمین می‌کند. متأسفانه شیرهای آب گرم به دلیل عبور آب داغ دچار پوسیدگی می‌شوند که باید حتماً تعویض شود. در برخی ماشین‌های پیشرفته امروزی تنها شیر آب سرد وجود دارد و آب گرم توسط هیتر و شیر آب سرد برای ماشین تأمین می‌شود.

مرحله اولیه شروع به کار ماشین ورود آب به ماشین است. اگر این شیرها دچار اختلال شوند ماشین اصلاً شروع به کار نخواهد کرد. پس تعمیر آن نقش مهمی در عملکرد ماشین دارد.

تعمیر شیر برقی ماشین لباسشویی

برای این کار از تعمیرکار کمک بگیرید و یا اگر توانایی تعویض آن رادارید مطابق مراحل زیر به ترتیب تعمیر را آغاز کنید.

۱) در ابتدا اتصال ماشین لباسشویی به پریز برق را چک کرده و حتماً آن را جدا کنید.

۲) در این مرحله دستگاه را از لوله‌های آب جدا کرده و از تخلیه بودن ماشین اطمینان حاصل کنید.

۳) پنل بالایی ماشین را بازکنید.

۴) هنگامی‌که پنل بالایی باز شود شیر برقی قابل‌مشاهده است. شیر برقی آب گرم قرمزرنگ و شیر برقی آب سرد آبی است. در اینجا به اطراف شیر برقی دست بزنید. با این کار از وجود نشتی و رسوب در این شیرها مطلع می‌شوید. قدیمی را از دستگاه جدا کنید و شیر برقی جدید را متصل کنید. سپس هیئت‌رئیسه بالایی را مجدداً متصل کرده و دستگاه را به لوله‌های آب متصل کنید. برای اینکه مطمئن شوید ماشین تعمیر شده آن را به برق متصل کرده و امتحان کنید. اگر مشکل برطرف نشده بود برای این کار حتماً از تعمیرگاه کمک بگیرید.

پس قبل از شروع کار ماشین حتماً از سالم بودن اجزای آن اطمینان حاصل کرده و در صورت خرابی اقدام به رفع مشکل کنید.

لباسشوییمقالات

لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + سیزده =