نکات مفید استفاده از یخچال فریزر

نکات مفید استفاده از یخچال فریزر

نکات مفید استفاده از یخچال فریزر

در استفاده از یخچال فریزر نیز مانند سایر وسایل برقی نیاز به رعایت نکاتی جهت حفظ و نگهداری دستگاه است. رعایت این نکات باعث می شود تا دستگاه شما سلامت و طول عمر بیشتری داشته باشد. و در نتیجه صرف هزینه برای تعمیر دستگاه کمتر از هر زمانی خواهد شد.

تمیز نگهداشتن یخچال فریزر یکی از این نکات است، حتما در فواصل زمانی مشخص شده مطابق دستورالعمل و راهنمای دستگاهتان آن را از برق بکشید و کاملا تمیز نمایید. وجود مواردی مانند برفک می تواند مارایی دستگاه شما را کاهش دهد و مصرف انرژی را بالا ببرد اگر از یخچال فریزر نوفراست یا بدون برفک استفاده می کنید نیازی به برفک زدایی در زمان های مشخص شده نخواهید داشت ولی در غیر این صورت حتما به برفک زدایی یخچال توجه نمایید.

بهتر است زمانی ماده غذایی را در یخچال قرار دهید که به دمای محیط رسیده باشد و داغ نباشد. این مورد باعث افزایش کارایی یخچال شده و سلامتی ماده غذایی نیز بیشتر خواهد بود. دمای یخچال فریزر را باید با توجه به شرایط دمایی محیط و تغییر فصل تغییر دهید تا کارایی بهتری داشته باشد. ورود و خروج هوا به داخل دستگاه باعث اختلال در جریان هوای یخچال خواهد شد به همین دلیل باید از سلامت درب یخچال فریزر خود اطمینان حاصل نمایید.

اگر احساس کردید که دمای دستگاه شما بیش از حد سرد و یا گرم است و با تنظیم دما نیز تغییری در آن بوجود نیامد، یخساز را خاموش کنید و سپس مجددا دما را تغییر دهید و دو الی سه روز منتظر بمانید تا تغییرات دمایی مدنظرتان اتفاق بیفتد.

فعال شدن حالت دمو در یخچال فریزر می تواند باعث خاموش شدن دستگاه شود در این حالت سعی شما برای روشن کردن دستگاه بی فایده خواهد بود و باید برای راه اندازی مجدد دستگاه حالت دمو را غیر فعال نمایید. اگر باز هم موفق به روشن کردن دستگاه نشدید ممکن است کابل برق و یا فیوز دستگاه دچار مشکل شده باشند حتما با سرویسکار مورد اعتماد خود تماس بگیرید و برای رفع مشکل از او کمک بگیرید.

 

 

مقالاتیخچال فریزر

فریزریخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =