چند روش آسان برای بررسی نشتی امواج اشعه از مایکروفر

چند روش آسان برای بررسی نشتی امواج اشعه از مایکروفر

چند روش آسان برای بررسی نشتی امواج اشعه از مایکروفر

روش آسان برای بررسی نشتی امواج مایکروفر

یکی از وسایل بسیار کاربردی که با پیشرفت علم راه خود را به خانه‌ها باز کرد مایکروفر بود. این وسیله به دلیل استفاده‌ی آسان و برآورده کردن نیاز در کمترین زمان موردتوجه بسیاری قرار گرفت. در کنار مزایای این دستگاه معایبی ممکن است وجود داشته باشد که دانستن آن الزامی است.

یکی از عیوبی که مایکروفر ممکن است به آن دچار شود نشتی امواج درون مایکروفر است. این امواج با چشم قابل مشاهده نیستند و تنها تأثیر آن‌ها بر سلامتی است. به همین دلیل پیدا کردن نشتی امواج مایکروفر بسیار ضروری است.

در این مقاله دو روش بسیار آسان برای پیدا کردن نشتی امواج مایکروفرشرح داده می‌شود.

روش اول:

ابتدا یک لامپ مهتابی یا همان فلورسنت تهیه کنید. سپس یک لیوان را پر از آب کنید و درون مایکروفر قرار دهید. قرار دادن لیوان آب درون مایکروفر به این دلیل است که در حالتی که چیزی درون مایکروفر نباشد و شروع به کار کند دستگاه صدمه می‌بیند. سپس در فاصله بسیار کمی از مایکروفر یعنی در حدود دو سانتی‌متری آن لامپ را قرار دهید. برق‌ها را خاموش‌کنید و مایکروفر را روی یک دقیقه تنظیم کنید. اگر در زمان شروع به کار مایکروفر لامپ مهتابی چشمک زد بدین معنی است که دستگاه شما نشستی امواج دارد و باید تعمیر شود.

روش دوم:

مایکروفری را از برق جدا کنید و یک گوشی هوشمند متصل به وای فای و یا یک لب تاب را درون مایکروفر قرار دهید. گوشی و لب تاب باید به وای فای متصل باشد. آی پی لب تاب را به ی کامپیوتر دیگر پینگ کنید. امواج مایکروفر بر امواج وای فای تأثیر می‌گذارند و اگر نشتی وجود داشته باشد آن را نشان می‌دهند. اگر دستور داده‌شده به لب تاب به پینگ پاسخ دهد به این معنا است که دستگاه شما امواج را از درون به بیرون نشت می‌دهد و باید تعمیر شود.

ماکروویومقالات

ماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پنج =