یخچال فریزر چیست و چه کاربردی دارد ؟

یخچال فریزر چیست ؟

یخچال فریزر چیست ؟

یخچال ها از دیرباز عضوی ثابت در آشپزخانه ها و خانه ها بوده است. در ابتدا یخپال ها صرفا وظیفه سرد و تازه نگهداشتن مواد غذایی را به شکلی عادی و بدون هیچ گونه امکانات اضافی بر عهده داشتند. و حتی در قدیم از سوخت هایی مانند نفت برای آنها استفاده میشد. با همه گیر شده استفاده از برق یخچال های نفتی از رده خارج شدند و یخچال های برقی جایگزین کامل آنها شدند.

این یخچال ها علاوه بر دارا بودن قفسه هایی که مواد غذایی در آنها قرار می گرفت قسمتی کوچک در بالای یخچال داشتند که فریزر نامیده میشد. در این قسمت امکان نگهداری موادی مانند مواد گوشتی که راحت تر در معرض خراب شدن بودند فراهم شده بود. مواد غذایی نگهداری شده در این قسمت کاملا یخ میزد و به همین دلیل می توانستیم آنها را مدت طولانی تری نگهداری کنیم.

انواع یخچال فریزر ها

امروزه یخچال فریزرها دارای تنوع بسیار زیادی هستند و امکانات بسیاری جهت افزایش کارایی و آسان تر شدن استفاده به آنها اضافه شده است.در ادامه با برخی از انواع متفاوت یخپال فریزر آشنا خواهیم شد.

یخچال فریزرهای مینی را حتما در هتل ها دیده اید. این یخچال ها بسیار کم مصرف بوده و برای استفاده در فضاهایی مانند هتل ها بسیار مناسب هستند. نوع دیگری از یخچال ها که استفاده از آنها بسیار متداول است و یخچال های قدیمی را برای ما تداعی می کنند. یخچال های کمبی، ساختاری ساده دارند فریزر بالا و یخچال در پایین و یا بالعکس! که هر کدام به وسیله دربی جداگانه از هم جدا شده اند. ظرفیت این یخچال ها متوسط است و برای استفاده در خانه هایی که کم جمعیت هستند کاربرد دارد.

جدیدترین نوع یخچال ها که امروزه بسیار پرطرفدار هستند و البته قیمت بالایی نیز به سایر مدل ها دارند یخپال های ساد بای ساید هستند. این یخچال ها از دو قسمت جداگانه یخچال و فریزر تشکیل شده اند که به صورت عمودی از هم جدا شده اند. معمولا دارای آبسرکن و یخساز هستند و فضای بسیار مناسبی هم در قسمت یخچال و هم در قسمت فریزر دارند.

مقالاتیخچال فریزر

فریزریخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =