آموزش تعمیر ماکروفر نف

آموزش تعمیر ماکروفر نف

آموزش تعمیر ماکروفر نف

تعمیر مایکروفر نف

انجام تعمیرات مایکروفر تا حدودی امری تخصصی به نظر می رسد و عیب یابی و برطرف نمودن آنها نیاز به داشتن اطلاعات کافی در این زمینه دارد. در زیر به برخی از اصلی ترین خرابی های مایکروفر اشاره خواهیم داشت.

خرابی صفحه لمسی مایکروفر نف

یکی از علتهای این خرابی می تواند در کلید ممبران باشد. ممکن است پوششی که به عنوان رسانا در کلید ممبران قرار گرفته دچار فرسودگی شده و نیاز به تعویض داشته باشد. برای تعمیر بدنه را برداشته و فلت نواری متصل به برد را جدا نمایید. باید قبهتر است با اطلاع از طرح ماتریس کلید ممبران خود اقدام به تعویض آن کنید.

خرابی برد کنترل مایکروفر نف

اگر صفحه نمایش روشن است اما نمی توانید عددی را وارد کنید مشکل از برد کنترل است. اگر از سالم بودن کلید ممبران دستگاه خود مطمئن هستید و مشکلی در اتصال به برد ندارد، نیاز به تعویض برد کنترل مایکروفر وجود دارد. در این حالن باید برق دستگاه را قطع و بدنه را برداشته و برد را تعویض نمایید.

خرابی موتور ماکروفر نف

شنیده شدن صدای غیر معمول از مایکروفر نشان دهنده خرابی موتور مایکروفر است. در صورتی که صدای ساییدگی از موتور به گوش برسد، تعویض موتور بهترین راه است. موتور مایکروفر معمولا در کف آن قرار گرفته و کمک پیچ و سیم ثابت نگهداشته شده است.

خرابی لامپ مگنترون ماکروفر نف

شنیده شده صدای زوزه مانند می تواند علامتی برای درست کار نکردن لامپ مگنترون باشد. مگنترون وظیفه تولید حرارت را در دستگاه به عهده داشته و بخشی از مدار با ولتاژ بالا است. برای رفع این مشکل، بدنه خارجی را جدا کرده و خازن ولتاژ بالا را تخلیه نمایید. قبل از تعویض لامپ مگنترون از محکم بودن پیچ و مهره ها و درست کار کردن دیود ولتاژ بالا اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به تعویض لامپ مگنترون نمایید.

 

در صورتی که مشکل ماکروفر نف شما حل نشد سریعا با نمایندگی نف یعنی سرویس کالا و از طریق شماره ۴۱۱۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید .

ماکروویومقالات

ماکروفر نفنف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =