آموزش تعمیر ولوم انتخاب برنامه (تایمر) ماشین لباسشویی

آموزش تعمیر ولوم انتخاب برنامه (تایمر) ماشین لباسشویی

تایمر چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین وسایل که امروزه مورداستفاده‌ی انسان‌ها قرارگرفته است ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی از اجزای گوناگونی ساخته‌شده است. یکی از قسمت‌های مهم و اساسی در ماشین لباس‌شویی تایمر آن است. تمام برنامه‌ها و دستوراتی که یک ماشین لباسشویی ملزم به انجام آن است توسط تایمر انجام می‌شود. تایمر وسیله‌ای است که دستورات وارده به ماشین را تنظیم کرده و برنامه‌های وودی را به سایر قسمت‌ها می‌رساند تا عملیات خود را آغاز کنند. پس تایمر اولین جز در ماشین لباسشویی است که شروع به کار می‌کند و اختلال در آن باعث می‌شود ماشین لباسشویی اصلاً شروع به کار نکند. پس سالم بودن و تعمیر به‌موقع آن بسیار مهم است.

دلایل بروز اختلال در تایمر

اختلال در عملکرد تایمر دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. بعدازاینکه لباس‌ها را وارد ماشین می‌کنیم درب آن را باید ببندیم. گاهی عمل نکردن تایمر به این دلیل است که سوییچ داخلی ماشین که گیرنده ی در است دچار اختلال شده و دستور شروع به کار را برای تایمر نمی‌فرستد.

تایمر یک دستگیره‌ی مکانیکی است که دستورات را از طریق برق ماشین به سایر قسمت‌ها می‌رساند. بروز اختلال درحرکت مکانیکی تایمر نیز می‌تواند بر اختلال آن مؤثر باشد.

سیم‌ها و اتصالات بسیاری به تایمر وصل هستند. قطع این سیم‌ها و خرابی آن‌ها باعث می‌شود برنامه‌ها به قسمت‌های مختلف ماشین نرسد. این اختلال نیز دلیل دیگری بر عمل نکردن تایمر ماشین لباسشویی است.

تعمیر تایمر ماشین لباس‌شویی

پس‌ازاینکه مطمئن شدیم مشکل و اختلال ماشین لباسشویی در قسمت تایمر آن است، برای رفع این مشکل باید تایمر ماشین را بررسی کرده و تعمیر کنیم. تعمیر تایمر شامل مراحل زیر است.

۱) ابتدا دستگاه ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید

۲) پنل بالایی ماشین لباس‌شویی را با استفاده از پیچ‌گوشتی بازکنید.

۳) تمام سیم‌ها و اتصالات تایمر خراب را جدا کنید سپس تایمر جدید را مطابق قبل وصل کنید.

۴) پنل را بسته و از ماشین لباسشویی خود استفاده کنید.

درصورتی‌که تخصص و توانایی لازم برای انجام این کار را ندارید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

لباسشوییمقالات

ظرفشوییلباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =