آموزش تعمیر و عیب یابی اجاق گاز

تعمیر و نگهداری اجاق گاز

تعمیر و نگهداری اجاق گازآموزش تعمیر و عیب یابی اجاق گاز

خراب شدن اجاق گاز در منزل برای هیچ کس خوش آیند، نمی باشد، چرا که اجاق گاز وسیله ای است که روزانه چندین بار مورد استفاده قرار می گیرد و خراب شدنش موجب اختلال در کارهای روزانه می گردد. بسیاری از مشکلات و خرابی های اجاق گاز را می توان در خانه درست کرد ولی برای تعمیرات تخصصی باید از تکسین های مجرب کمک گرفت.

روشن نشدن اجاق گاز

یکی از اصلی ترین مشکلات و خرابی های اجاق گاز این است که در زمانی که می خواهیم آن را روشن کنیم روشن نمی شود. این مشکل می تواند مربوط به خاموش بودن پیلوت باشد، لذا باید پیلوت را روشن کنید | تعمیر اجاق گاز .

وزش و صدا دادن شعله ها

این مشکل نشان از زیاد بودن نسبت هوا به گاز در مخلوط است. برای رفع این مشکل کمی مخلوط کن را ببنیدید.

– دود کردن شعله ها

این مشکل نشان می دهد که در مخلوط گاز به هوا زیاد است، در این صورت باید مقدار گاز را کم کنید.

– خاموش شدن اجاق گاز

در صورتی که دست خود را از روی ولوم اجاق گاز می بردارید، شعله خاموش شود و نمی توان از اجاق گاز استفاده کرد، این مشکل می تواند مربوط به ترموکویل اجاق گاز است که با تعمیر آن درست می شود.

–  جرقه نزدن فندک

یکی از علل و دلایلی که موجب می شود، فندک اجاق گاز جرقه نزند، باقی مانده غذا و یا چربی بر روی اجاق گاز و مسدود شدن آن می باشد، لذا توصیه می شود بعد از پخت و پر حتماً اجاق گاز را تمیز کنید.

– احتیاط داشته باشید

چون اجاق گاز وسیله ای است که بسیار خطرناک است، لذا تعمیرات آن هم کاری تخصصی می باشد، در صورتی که تشخیص دادید، خرابی اجاق گاز نیاز به تکنسین مجرب دارد، حتماً از تعمیر کاران متخصص کمک بگیرید، و خودتان دست به آچار نشوید.

اجاق گازمقالات

اجاقتعمیر گازخرید گازگاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =