آموزش تعمیر پنکه سقفی

آموزش تعمیر پنکه سقفی

آموزش تعمیر پنکه سقفی

آموزش تعمیر پنکه سقفی

تعمیر پنکه سقفی همچون تعمیر سایر لوازم خانگی و برقی نیازمند تجربه و دانش فنی کافی می باشد. بهتر است قبل از اقدام برای تعمیر پنکه، علت خراب شدن یا از کار افتادن پنکه سقفی را یافته باشید. چراکه می تواند فرایند تعمیر را راحت تر کند. در ادامه به مشکلات رایج پنکه سقفی که باعث از کار افتادن و خرابی آنها می شوند، می پردازیم.

همزمان با روشن کردن پنکه سقفی، فیوز برق قطع می شود!

۱- اشتباه در بستن مدار

اشتباه در بستن مدار می تواند علت اصلی پریدن فیوز و قطع شدن جریان برق باشد. بهتر است یک بار دیگر و با دقت، مدار را چک کرده و جزئیات را مورد بررسی قرار بدهید و در صورت وجود مشکل و اشتباه در بستن مدار، برای برطرف نمودن آن اقدام نمایید.

۲- خرابی خازن

خراب شدن عایق بین صفحات خازن یا همان دی الکتریک، موجب می شود جریان بسیار زیادی از شبکه کشیده شود و این جریان اضافی منجر به تحریک فیوز و قطع برق می شود.

۳- سوختن موتور

وجود اتصالی در سیم پیچهای موتور پنکه سقفی، یک جریان اتصال کوتاه را به وجود آورده و فیوز با قطع جریان برق، آن را کنترل می کند. البته از کاهش سرعت موتور و یا داغ شدن پنکه در موقع کار می توان به وجود مشکل در موتور آگاه شد.

روشن نشدن پنکه سقفی

اگر جریان برق متصل بوده و کلید برق نیز مشکلی نداشته باشد باید به دنبال دلیل دیگری برای روشن نشدن پنکه سقفی بود. مثلا ممکن است انتقال فاز از کلید ورودی با مشکل مواجه شده و ولتاژ لازم به موتور پنکه منتقل نمی شود که برای رفع آن می بایست کلید را باز کرده و در صورت وجود مشکل قطع شدگی آن را برطرف نمود. در کل عامل اصلی روشن نشدن پنکه سقفی به قطع شدن جریان برق مدار مربوط است.

سرویس کالا آماده تعمیر لوازم خانگی شما می باشد .

لوازم خانگیمقالات

پنکه سقفیتعمیرتعمیر پنکه سقفیخرید پنکه سقفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − نه =