آموزش قطع کردن گاز پکیج

آموزش قطع کردن گاز پکیج

آموزش قطع کردن گاز پکیج

 

پکیج وسیله‌ای است که به ایجاد شعله آب سرد را به آب گرم تبدیل می‌کند. این وسیله قسمت‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اتصال آن به گاز است. گاهی بنا به دلایلی مجبور به قطع پکیج از گاز هستیم. اگر بخواهیم پکیج را تعمیر کنیم باید گاز را از آن جدا کنیم. حالت دیگر زمانی است که بوی گاز در اطراف پکیج پیچیده است. در این‌گونه موارد حتماً باید اتصالات پکیج را از گاز قطع کنیم.

نحوه قطع کردن گاز پکیج

۱) هرگونه وسیله‌ای که در اطراف گاز پکیج وجود دارد بردارید تا به‌راحتی به پکیج دسترسی داشته باشید.

۲) یک شیلنگ گاز به پکیج وصل است. آن را دنبال کنید تا شیر گاز را پیدا کنید. این شیر انواع متفاوتی دارد و به اینکه چه کسی آن را چگونه نصب‌کرده است بستگی دارد.

گاهی افرادی که شیر را نصب می‌کنند تجربه و تخصص کافی برای این کار را نداشته و آن را درجایی دورتر از پکیج نصب می‌کنند. در این‌گونه مواقع اگر شیر را پیدا نکردید گاز اصلی خانه را قطع کنید.

۳) اهرم شیر را بچرخانید تا متوقف شود. شیر گاز زمانی بسته است که بین دسته ولوله گاز زاویه ۹۰ درجه داشته باشد.

۴) از خاموش شدن پکیج اطمینان حاصل کنید.

اگر بعدازاین مراحل بوی گاز شدید بود و هنوز هم به مشام می‌رسید با شرکت گاز تماس گرفته تا برای رفع نشتی اقدام کنند. هم‌چنین پنجره‌ها را بازکنید و اعضای خانواده خود را از منزل خارج کنید.

یکی از روش‌های قدیمی برای چک کردن نشستی استفاده کردن از محلول آب و صابون است. به این صورت که این محلول را آماده کرده و در اطراف همه‌ی شیرهای گاز ازجمله شیر گاز پکیج می‌ریزیم. اگر این محلول کف کرد و حباب‌های محلول باد کرد گاز دچار نشتی است و فوراً باید برای رفع آن اقدام کرد.

مقالات

پکیجتعمیراتگاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =