بررسی مشکل اجاق گاز و تعمیر آن

بررسی مشکل اجاق گاز و تعمیر آن

بررسی مشکل اجاق گاز و تعمیر آنبررسی مشکل اجاق گاز و تعمیر آن

اجاق گاز، اگر می خواهید اجاق گازی داشته باشید که سالیان سال بتوانید از آن استفاده کنید و دائما دچار مشکل در این زمینه نشوید، انجام سرویس های دوره ای اجاق گاز باید برای شما اهمیت ویژه ای داشته باشد.

در انجام این سرویس ها معمولا یک متخصص و سرویسکار ماهر و با تجربه قسمت های مهم و اساسی اجاق گاز مانند فندک، ترموکوپل، فر، تایمر، جوجه گردان و … را به دقت چک کرده و از عملکرد صحیح آنها اطمینان می یابد.

علاوه بر این گاهی اوقات مشکلاتی که برای اجاق گاز شما پدید می آید می تواند به علت رعایت نکردن تمیزی صفحه و دیگر قسمت ها باشد. فراموش نکنید که تجمع چربی و گرد و خاک می تواند در عملکرد گاز شما اختلال بوجود آورد.

خدمات پس از فروش بوش | نمایندگی بوش | تعمیر لباسشویی بوش | تعمیر ظرفشویی بوش

همیشه می توانید قبل از درمیان گذاشتن مشکل با تعمیرکار خودتان با توجه به راهنماهای موجود به بررسی مشکل بپردازید ولی فراموش نکنید که تعمیرات تخصصی را به متخصص آن بسپارید.

اگر اجاق گاز شما روشن نمی شود، می توانید اقدام به تمیز کردن سوراخ های پیلوت و شعله های گاز نمایید. ولی در صورتی که مشکل حل نشد. ممکن است نازل پیلوت اجاق گاز احتیاج به تعمیر داشته باشد. اگر شعله های گاز روشن می شوند ولی فر روشنن نمی شود هم مشکل ممکن است از پیلوت باشد. ولی ترموستات و تایمر هم باید چک شوند تا علت اصلی مشکل شناسایی شود.

اگر هر دو شعله اجاق گاز و فر روشن می شوند ولی رنگ شعله ها به هنگام سوختن طبیعی نیست مثلا سر شعله ها به رنگ زرد می سوزد یا شعله در هنگام سوختن دود یا صدا ایجا می کند. در اسرع وقت مشکل را با یک متخصص در میان بگذارید تا نسبت به حل آن اقدام نماید. زیرا این حالت ها می توانند مشکلاتی را برای ساکنین خانه ایجاد نمایند.

دو موردی که بسیار در معرض خرابی و مشکل هستند فندک و ترموکوپل هستند. جعبه فندک می تواند بر اثر عاملی مانند نوسان شدید برق دچار سوختگی شود. و یا علت ساده ای مانند ریختن موادغذایی یا مایعات داشته باشد. در خصوص ترموکوپل هم ممکن است قطع شدن سیم و خرابی قطعه وجود داشته باشد. این قطعه به علت اینکه می تواند در تأمین ایمنی اجاق گاز نقش مهمی داشته باشد در صورت بروز مشکل باید حتما در اسرع وقت برای تعمیر آن اقدام شود.

خدمات پس از فروش آاگ | نمایندگی AEG | تعمیر لباسشویی آاگ

 

اجاق گازمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + 10 =