تعمیر روشن شدن انفجاری پکیج

تعمیر روشن شدن انفجاری پکیج

پکیج

پکیج‌ها وسیله‌هایی هستند که به کمک آن‌ها آب سرد به آب گرم تبدیل می‌شود. وقتی آب گرم را باز می‌کنیم، سانسورهایی که در این پکیج‌ها وجود دارند گاز را باز می‌کند و از طرفی دیگر به فندک دستور می‌دهد که جرقه بزند. حال اگر اختلالی در سنسورها و فندک ایجاد شود، مثلاً دستور باز کردن گاز زودتر ارسال شود و دستور جرقه زدن دیر اعمال شورد، گاز درون پکیج جمع می‌شود و به هنگام جرقه زدن انفجار ایجاد می‌کند. این انفجار صدای مهیبی داشته و به‌مرورزمان باعث خرابی پکیج می‌شود. به همین دلیل باید برای رفع این نقص اقدام کرد. برای جلوگیری از این روش مراحل زیر را برای تعمیر پکیج طی کنید.

مراحل تعمیر پکیج

۱) باز کردن پنل های پکیج: برای این کار پکیج را خاموش‌کنید. مدتی صبر کنید. پس‌ازآنکه پکیج سرد شد، کاور جلویی آن را بازکنید. حال همه‌ی قسمت‌های پکیج قابل‌مشاهده هستند. در قسمت بالای پکیج سیستم گرمایش پکیج که شامل شعله، مبدل و دودکش است قرار دارند. این قسمت دارای یک کاور عایق است. به کمک پیچ‌گوشتی کاور را بازکرده و جدا کنید. حال سر شعله‌ها، فندک‌ها ولوله‌های مبدل نیز قابل‌مشاهده هستند.

۲) تمیز کردن: شعله‌ها ولوله‌های مبدل به‌مرورزمان دچار رسوب و گرفتگی شده‌اند. در این مرحله به کمک یک برس سر شعله‌ها ولوله‌های مبدل را پاک‌کنید. با این کار نقصی که باعث ایجاد انفجار در پکیج می‌شود از بین می‌رود. مبدل‌های حرارتی به خاطر اشتعال دچار دوده شده‌اند. آن‌ها را نیز به‌وسیله برس تمیز کنید. با این کار انفجاری که در پکیج‌ها ایجادشده از بین می‌برد.

۳) بستن پنل ها: پس‌ازاینکه عملیات پاک‌سازی تمام شد تمامی قیمت‌ها را مانند قبل ببندید. ابتدا کاور عایق حرارتی را ببندید چراکه این عایق از پخش شعله به درون پکیج جلوگیری می‌کند. سایر قسمت‌ها را مانند قبل بسته و پوشَن جلویی را ببندید.

مقالات

پکیج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 4 =