تعمیر موتور جاروبرقی

تعمیر موتور جاروبرقی

تعمیر موتور جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل پرکاربرد نسل امروز است. این وظیفه کمک بسیاری به تمیز کردن خانه‌ها و ساختمان‌های بزرگ کرده است. جارو برق از اجزای مختلفی تشکیل‌شده که پیچیده نیستند. مشکلات و خرابی‌های که در این وسیله به وجود می‌آید بیشتر در پمپ و موتور، آن‌هم به‌واسطه‌ی استفاده‌ی زیاد در مدت‌زمان طولانی است. نحوه‌ی تعمیر و تعویض قطعات جارو برق‌کار آسانی بوده و مراحل آن به شرح زیر است.

مراحل تعمیر موتور جاروبرقی

۱) باز کردن موتور: برای باز کردن موتور جاروبرقی ابتدا دسته جاروبرقی و سایر لوازم جانبی آن را جدا کنید. سپس در محفظه‌ی داخلی جاروبرقی برد را جدا کرده و اتصالات آن را نیز جدا کنید. نیازی به خارج کردن سیم جاروبرقی نیست. بدنه اصلی را جدا کرده و موتور را از جاروبرقی جدا کنید. در هر یک از این مرحله جای هر وسیله را به خاطر بسپارید و مواظب باشید سیم‌ها و اتصالات آسیب نبینند.

۲) تعمیر موتور: در انتهای موتور یک محافظ فلزی وجود دارد که فن پشت آن است. مهره‌های فن را بازکنید تا بتوانید واشرها و پره‌های فن را دربیاورید. سپس زغال‌های موجود در آن را بیرون بیاورید. این زغال‌ها را با اسپری پاک‌کننده مخصوص تمیز کنید و یا اگر کوتاه شده‌اند آن‌ها را عوض کنید. سپس استاتور موتور را جدا کنید. به همراه استاتور کنترل الکتریکی آن را نیز جدا کنید و آن را به‌دقت تمیز کنید. پس‌ازآن روتور را از محفظه به‌دقت خارج کنید. بعد از خارج کردن رو تور کوموتاتور پیدا می‌شود. این قسمت یکی از اجزای مهم جاروبرقی است و نیاز به پاک شدن دارد. تمیز کردن پره‌های آلومینیومی که جرم گرفته اند، مهم ترین نکته در عملکرد جاروبرقی است. با سر یک بست پلاستیکی و اسپری تمیزکننده مخصوص پره‌ها را تمیز کنید. پس‌ازآنکه همه‌ی اجزا را به‌دقت بررسی و تمیز کردید بااحتیاط سالم بودن سیم‌های و اتصالات را چک کرده و به همان ترتیبی که باز کردید اجزا را ببندید. پس از بسته شدن کامل جاروبرقی، جارو آماده‌ی استفاده است.

جاروبرقیمقالات

تعمیر جاروبرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 8 =