تعمیر چفت درب مایکروفر بوش

تعمیر چفت درب مایکروفر بوش

تعمیر چفت درب مایکروفر بوش

آموزش تعمیر چفت درب مایکروفر بوش

مایکروفر از جمله وسایل پرکاربرد در خانه‌ها و سایر محل‌هایی است که نیاز دارند پخت سریع و آسان مواد غذایی را داشته باشند. این وسیله با استفاده از برق شهری کار می‌کند. در مواردی ممکن است دستگاه دچار عیب شده و درب آن به‌طور کامل بسته نشود. دو دلیل مهم برای این امر وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم و نحوه تعمیر آن را در منزل آموزش می‌دهیم. با نمایندگی بوش همراه باشید .

۱) میکرو سوییچ درب مایکروفر

مایکروفر وسیله است که پس‌ازآن که مواد غذایی در آن قرارگرفته می‌شود و دکمه‌ی شروع به کار آن زده می‌شود شروع به فعالیت طبق برنامه‌ی مورد نظر می‌کند. اولین نکته این است که درب مایکروفر کاملاً بسته شود چون در غیر این صورت مایکروفر شروع به کار نمی‌کند. اگر در درب مایکروفر مشکل ایجاد شده باشد ممکن است این ایراد به دلیل خرابی میکرو سوییچ درب مایکروفر باشد. برای رفع این نقص باید میکرو سوییچ درب را کاملاً از مایکروفر جدا کرده و تعویض کنیم. پس از تعویض درب کاملاً بسته شده و دستگاه شروع به کار می‌کند.

۲) خرابی فنرهای درب مایکروفر

بعضی از مایکروفرها درشان به سمت پایین باز می‌شود. در این مایکروفرها فنرهایی تعبیه شده است که باعث می‌شود درب بالا نگه داشته شود و درصورتی‌که درب مایکروفر بسته می‌شود آن را محکم چفت کند. اگر درب مایکروفر در این حالت بسته نشود این فنرها دچار ایراد شده و ب راحتی قابل‌تشخیص و تعمیر هستند. برای این کار کافی است مایکروفر خاموش باشد. سپس فنرهایی که به‌صورت تیغه‌هایی در کنار درب مایکروفر قرار دارند را به‌آرامی بیرون آورده و فنرهای جدید را متصل کنید. پس ‌از انجام این کار اگر باز هم درب مایکروفر چفت نشده و شروع به کار نکرد ممکن است مشکل از انتقال پیام به کنترل پنل باشد که بهتر است از یک تعمیرکار برای تعمیر آن استفاده کنید.

 

ماکروویومقالات

بوشماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 15 =