تعمیر کم بودن مکش جاروبرقی

تعمیر کم بودن مکش جاروبرقی

از ویژگی‌های مهم که یک جاروبرقی باید دارا باشد قدت مکش آن است. اگر جاروبرقی مکش نداشته باشد دیگر قابل‌استفاده نیست. اگرچه جاروبرقی به نسبت سایر لوازم‌خانگی گران نیست، ولی چرا باید وسیله‌ای که با انجام یک سری کارها می‌تواند به‌خوبی کار کند و تعمیر شود را عوض کرده و مجدداً یکی دیگر خریداری کنیم.۵ دلیل وجود دارد که قدرت مکش جار برقی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد که در زیر به شرح آن‌ها می‌پردازیم.

دلایل کم بودن مکش جاروبرقی تعمیر آن

۱) تنظیمات نادرست: اولین دلیل برای عدم کارکرد نامناسب مکش جاروبرقی تنظیمات نادرست است. اگر دسته‌ی جارو ارتفاع زیاد داشت باشد عملکرد مکش آن کم می‌شود. هم‌چنین ممکن است تنظیماتی که برای سطح به کار گرفته‌شده مناسب نباشد. پ در ابتدا تنظیمات را چک کرده و در صورت اشتباه بودن آن را درست کنید.

۲) کیسه‌پر است: یکی از دلایل رایج عملکرد نامطلوب مکش جاروبرقی پر بودن کیسه‌ی زباله آن است. این کیسه ه چند وقت یک‌بار باید خالی شود. هم‌چنین اگر کیسه دچار آسیب و یا پارگی است باید تعویض شود.

۳) لوله خرطومی مسدود شده است: لوله خرطومی راه ورود آشغال‌ها از سر جارو به کیسه‌زباله است. گاهی به دلیل عبور اشیای بزرگ و تیز و بلند این کیسه ممکن است مسدود شود. برای این کار لوله را جدا کرده و زباله‌ها را با موچین از داخل آن خارج کنید. هم‌چنین به دلیل ورود اشیای نوک‌تیز ممکن است کیسه پاره شود که باید تعویض شده و یا با چسب مخصوص تعمیر شود.

۴) سر جاروبرقی مسدود است: در بیشتر مواقع به دلیل پرزها و مو بر روی فرش سر جاروبرقی مسدود شده و از قابلیت مکش جار می‌کاهد. برای این کار باید سر جارو را با یک شی تیز مانند موچین بررسی کرده و موها و آشغال‌هایی که در آن گیرکرده را از آن خارج کرد.

۵) عدم هوابندی جاروبرقی: هوا باید وارد جارو شود تا به کمک آن مکش ایجاد شود. دلیل عدم هوابندی این است که ما سر خرطوم را درست متصل نکرده‌ایم.

جاروبرقیمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هجده =