تعویض واشر درب ماشین ظرف‌شویی

تعویض واشر درب ماشین ظرف‌شویی

تعویض واشر درب ماشین ظرف‌شویی

 

اگر به هنگام کار کردن ماشین ظرف‌شویی، ماشین دچار گرفتگی و نشتی آب می‌شود و آب در قسمت جلویی ماشین شما جمع می‌شود، به‌احتمال‌زیاد واشرهای درب یا همان لاستیک‌های درب ماشین شما پوسیده و خراب‌شده‌اند. ماشین دارای دو واشر است. یکی در قسمت بالایی درب ماشین قرار دارد و دیگری در قسمت پایینی در ماشین است. لاستیک بالایی ماشین به‌راحتی قابل تعویض است اما لاستیک پایینی کمی پیچیده‌تر تعویض می‌شود.

نحوه تعویض واشرها

شرط اول ایمنی است. برای این کار ابتدا اتصال ماشین را با برق قطع می‌کنیم. سپس پنل های بالایی و پنل های کناری ماشی را از آن جدا می‌کنیم. با این کار به لوله‌ها و اتصالات درب ماشین ظرف‌شویی دسترسی پیدا می‌کنیم. درب توسط فنر و سیسم پولی نگه‌داشته شده است و باید از آن‌ها جدا شود. برای جدایی درب ابتدا آن را می‌بندیم که کشش کمتر شود. سپس کاور پلاستیکی را جدا کرده و سیسم پولی را جدا می‌کنیم.

سپس باید درب ماشین را جدا کنیم. پنل جلویی درب را باید درآوریم. برای این کار ابتدا قاب زیر درب را بیرون می‌کشیم. درب را به‌طور کامل باز می‌کنیم. در هر سمت درب سه پیچ وجود دارد که برای درآوردن پنل جلویی درب باید بازشوند. بعد از درآوردن پنل جلویی درب می‌توانیم لوله‌های درب را ببینیم. با استفاده از یک پیچ‌گوشتی تخت می‌توانیم با فشار دادن کلیپس‌ها درب را از لولاها رها کرده و بعد درب را به بیرون بکشیم.

پس‌ازاین مرحله باید لاستیک پایینی درب را تعویض کنیم. درب را آهسته روی زمین قرار می‌دهیم و به‌آرامی طوری که سیم‌های آن دچار خراب نشوند لاستیک را به آن متصل می‌کنیم.

پس از انجام تمامی مراحل باید به ترتیب همه‌چیز را دوباره نصب کنیم. فقط باید حواسمان باشد که سیسم پولی را نیز نصب کنیم. بعدازاین مراحل می‌توان اتصال برق را برقرار کرده و از ماشین استفاده کرد.

ظرفشوییمقالات

تعمیرظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =