تعویض و تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی

تعویض و تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی

تعویض و تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی

وظیفه قفل درب ماشین لباسشویی چیست؟

همه­ی ما به خوبی می دانیم اگر درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نشود و یا مشکلی در آن ایجاد شود. ممکن است آب و محتویات درون ماشین به بیرون بریزد. قفل درب ماشین (میکرو سوئیچ درب) وظیفه باز و بسته شدن درب ماشین لباسشویی را بر عهده دارد. هنگامی که برنامه ماشین لباسشویی اجرا می شود تایمر، قفل درب را فعال می‌کند تا از باز شدن آن جلوگیری شود. هم­چنین بعد از پایان کار ماشین لباسشویی به فاصله ی چند دقیقه قفل مغناطیس مربوط به درب ماشین غیر فعال می‌شود و درب ماشین باز می شود.

تعمیر قفل درب ماشین لباسشویی

تشخیص خرابی قفل درب ماشین لباسشویی به سختی تشخیص در خرابی سایر قطعات نیست. هر کسی به راحتی با بسته نشدن و باز شدن درب در حین کار ماشین، متوجه می­شود که مشکلی در قفل درب ماشین ایجاد شده است. شما در صورت خرابی قفل درب ماشین لباسشویی باید اقدام به تعمیر آن کنید. برای این کار باید زبانه درب و لولای آن را بررسی کنید.

بررسی زبانه درب: کار این زبانه، فعال کردن قفل درب ماشین لباسشویی است. بنابراین در صورت خرابی این زبانه، قفل درب فعال نمی شود.

بررسی لولای درب: توسط لولا درب ماشین لباسشویی را به بدنه متصل می کند. لولا باعث چرخش راحت درب می ‌شود. اگر لولای درب مشکل داشته باشد، درب ماشین لباسشویی به خوبی بسته نمی شود. بنابراین در صورت خرابی لولا باید تعمیر شود.

تعویض قفل درب ماشین لباسشویی

در صورت خرابی قفل درب ماشین لباسشویی باید برای تعویض آن اقدامات زیر را انجام دهید. ابتدا ماشین لباسشویی را از برق بکشید. سپس قاب بالای دستگاه را با باز کردن پیچ ها جدا کنید. حال با باز کردن دو تا پیچ قفل درب ماشین لباسشویی را باز کنید.

بعد از جدا کردن قفل خراب، باید سوئیچ یا قفل درب جدید را نصب کنید و در پایان قاب بالای دستگاه را ببندید.

لباسشوییمقالات

تعمیر درب لباسشوییقفل درب لباسشوییلباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =