دلایل جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای یخچال

دلایل جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای یخچال

دلایل جمع شدن آب زیر جا میوه‌ای یخچال

برای همه‌ی ما اتفاق افتاده که درب یخچال خود را بازکنیم و متوجه شویم در قسمت پایینی یخچال زیر جا میوه‌ای‌مان آب جمع شده است. این برای همه‌ی ما نگران‌کننده است. حتی اگر در طول روز دائماً آ را خارج کنیم، طولی نمی‌کشد که دوباره به حالت اول برمی‌گردد. این مشکل دلایل مختلفی دارد و در یخچال‌های معمولی و امروزی متفاوت است.

دلایل جمع شدن آب در یخچال‌های معمولی

در فریزرها و یخچال‌های معمولی در قسمت پایینی یخچال یک صفحه خنک‌کننده وجود دارد که رطوبت هوا را جمع می‌کند. این رطوبت در یخچال به برفک‌هایی تبدیل‌شده و روی‌هم در قسمت بالایی یخچال جمع می‌شوند. به‌مرورزمان برفک‌ها به آب تبدیل می‌شوند. این آب به سمت کاسه موتور رفته و ازآنجا توسط کمپرسور به بخار تبدیل می‌شود. حال اگر این کاسه خراب‌شده و با به دلیل گرفتگی و یا یخ بستن مسدود شود، این آب‌ها به کمپرسور نرسیده و در قسمت پایینی یخچال و زیر جا میوه‌ای جمع می‌شوند.

راه‌حل: برای رفع این مشکل مسیر تخلیه را پیداکرده و اگر با آشغال گرفته‌شده بود آن را پاک می‌کنیم؛ اما اگر دچار یخ زگی شده بود یخچال دچار مشکل فنی شده و باید به تعمیرگاه برود.

دلایل جمع شدن آب در یخچال‌های امروزی

همان سیستم خنگ کنندگی و جذب رطوبت که در یخچال‌های معمولی وجود دارد در یخچال‌های جدید و امروزی نیز به کار گرفته‌شده است با این تفاوت که همگی پشت یک قاب محفوظ شده‌اند و سرما را به‌وسیله‌ی یک فن به داخل یخچال وارد می‌کنند. برفک‌ها نیز می‌توانند در کار این سیستم اختلال ایجاد کنند اما دلایل اصلی جمع شدن آب در این یخچال‌ها یخ‌زدگی است که ناشی از خرابی المنت، ترموفیوز، سنسور دیفراست و برد الکتریکی است.

راه‌حل: مانند قبل آن را چک کنید اکثر براثر آشغال بود آن را با آب گرم پاک‌کنید، اما اگر مشکل یخ‌زدگی بود حتماً ز یک تعمیرکار یخچال کمک بگیرید.

 

مقالاتیخچال فریزر

فریزریخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − دوازده =