چرا ماشین ظرفشویی ظرف ها را به درستی خشک نمی کند؟

چرا ماشین ظرفشویی ظرف ها را به درستی خشک نمی کند؟

چرا ماشین ظرفشویی ظرف ها را به درستی خشک نمی کند؟

چرا ماشین ظرفشویی ظرف ها را به درستی خشک نمی کند؟

ماشین ظرفشویی یک وسیله لوکس و مدرن است که بیشتر افراد به آن وابسته هستند. گاهی ممکن است ماشین ظرفشویی دچار مشکلاتی شود که نیاز باشد آن را تعمیر کنید. یک ماشین ظرفشویی که ظرف ها را به طور صحیح خشک نمی کند، می تواند مشکل بزرگی باشد که تعمیر آن بوسیلۀ یک تعمیرکار گران باشد. حتی برای کسانی که خودشان را دست کم  می گیرند نیز تعمیر یک ماشین ظرفشویی فرآیند دشواری نیست. در مطلب زیر لیستی از رایج ترین عوامل را ارائه می دهیم که باعث می شود یک ماشین ظرفشویی ظرف ها را به درستی خشک نکند:

تعمیر ظرفشویی بوش

گرمایش الکترود

اگر عنصر گرمایی به درستی عمل نکند ممکن است ظرف ها به درستی خشک نشوند. برای آزمایش عنصر حرارت، ابتدا اطمینان حاصل کنید که ماشین ظرفشویی به برق متصل نیست، سپس با مولتی متر اتصال آن را بررسی کنید. پایانه های عنصر گرمایش زیر لوله قرار گرفته اند و با حذف پانل پایین قابل دسترسی هستند. شرایط سیم ها و پایانه ها را چک کنید و در صورت لزوم آن ها را عوض کنید.

 

ترموستات محدودیت بالا

ترموستات محدودیت بالا به عنوان یک وسیله ایمنی عمل می کند. اگر ترموستات به درستی عمل نکند، می تواند گرما را قبل از خشک کردن ظروف مسدود کند. ترموستات را می توان در پایین وان ظرفشویی پیدا کنید، برای بررسی اتصال ترموستات از مولتی متر استفاده کنید.

 

کمک شستشو

کمک شستشو یا کلاه گشاد کننده کمک شستشو می تواند یکی از دلایلی باشد که ماشین ظرفشویی ظروف را کاملا خشک نمی کند. بدون کمک شستشو، آب ظروف به راحتی خارج نمی شود و ظرف ها به درستی خشک نمی شوند. ابتدا اطمینان حاصل کنید که محفظه کمک شستشو خالی است. اگر در محفظه کمک شستشو چیزی وجود نداشت، سپس کلاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آن را به درستی نصب کرده اید.

 

قطعات تعمیر بیشتر

ما شایع ترین عوامل را بررسی کردیم، اما عوامل دیگری نیز وجود دارند که می توانند مقصر باشند. اگر نمی توانید ماشین ظرفشویی خود را با اطلاعات فوق تنظیم کنید، شمارۀ مدل ماشین ظرفشویی تان را به یک تعمیرکار حرفه ای ارسال کنید و از راهنمایی های او کمک بگیرید. تعمیرکار با دسترسی به مدل ماشین ظرفشویی به تمام قسمت ها و طرح ها، علائم خاص ماشین ظرفشویی و همچنین تمام دستورالعمل های نصب آن دسترسی پیدا خواهد کرد. سپس می تواند با اطلاعات درست شما را راهنمایی کند تا بتوانید مشکل عدم خشک کردن ظرف ها را رفع کنید.

 

ماشین ظرفشویی چیست ؟

ماشین ظرفشویی، یک دستگاه خودکار است که ظرف های کثیف را می شوید و تمیز می کند؛ تنها کاری که هر فرد باید انجام دهد، این است که ماشین را پر از ظرف کند، پودر شوینده را اضافه کند، چرخه شست و شو را تنظیم کند و دکمه «روشن» را فشار دهد .

ظرفشوییمقالات

تعمیر ظرفشوییظرفشوییماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =