دلیل کار نکردن دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی

دلیل کار نکردن دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی

ماشین ظرف‌شویی همان‌طور که نامش پیدا است برای شست و شوی انواع ظروف به کار می‌رود. این ماشین ابعاد به‌اندازه ماشین لباسشویی دارد. سیستم آن به‌صورت کنترل دستی است. از یک صحه نمایش به همراه تعدادی دکمه تشکیل‌شده است. همه‌ی برنامه‌های شست و شوی ماشین ظرف‌شویی به‌وسیله‌ی دکمه‌ها انجام می‌شود. گاهی به دلیل خرابی دکمه‌ها ماشین ظرف‌شویی دچار اختلال شده و کار نمی‌کند. دلایل مختلفی باعث بروز این مشکل می‌شوند. سه دلیل اصلی که باعث خرابی دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی است عبارت‌اند از:۱) تاچ پد و کنترل پنل، ۲) تاچ پد، ۳) برد کنترل اصلی

 

دلایل کار نکردن دکمه‌ها

۱) تاچ پد و کنترل پنل: یکی از دلایل اصلی برای کار نکردن ماشین ظرف‌شویی صفحه‌نمایش و دکمه‌هایی است که در کنار صفحه‌نمایش تعبیه‌شده است. برای این‌که بفهمیم مشکل از کدام است ابتدا ماشین را روشن کرده و صفحه‌نمایش آن را چک می‌کنیم. اگر صفحه‌نمایش روشن بود اما دکمه‌ها کار نکردند ایراد از دکمه‌ها است و باید تاچ عوض شود. ولی اگر صفحه‌نمایش روشن نشد ابتدا باید صفحه‌نمایش را تعویض کنیم و سپس به سراغ چک کردن دکمه‌ها برویم و در صورتی خرابی آن‌ها را نیز عوض کنیم.

۲) تاچ پد: تاچ پد همان دکمه‌ها و صفحه‌ی ورودی برنامه‌ای ماشین است. گاهی تاچ پد و کنترل پنل به هم متصل و گاه جدا هستند. اگر برخی از دکمه‌های ماشین ظرف‌شویی کار نکردند تاچ پد خراب‌شده و نیاز به تعویض دارد. اگر تاچ پد و کنترل پنل به هم متصل باشند هردوی آن‌ها باید عیب‌یابی و یا تعویض شوند.

۳) برد کنترل اصلی: قسمت از ماشین که وظیفه‌ی کنترل تمامی وظیفه‌های ماشین را به عده دارد برد کنترل اصلی است. این قسمت تمام عملکردهای ماشین را کنترل می‌کند. اگر در این قسمت مشکلی به وجود بیاید ممکن است ولتاژ مناسب به تاچ پد نرسیده و دکمه‌ها کار نکنند. برای رسیدگی به این سمت از ماشین ابتدا باید از بی‌عیب بودن قطعات دیگر اطمینان حاصل کرد و سپس برد کنترل اصلی را عیب‌یابی کرد.

لباسشوییمقالات

تعمیراتلباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 3 =