راهنمای تعمیر جارو برقی که جرقه می زند

راهنمای تعمیر جارو برقی

راهنمای تعمیر جارو برقی

جاروبرقی چیست و چه کاربردی دارد ؟

“جاروبرقی یکی از وسایل خانگی مهم است، که این روزها در اکثر منازل وجود دارد. کارخانه‌های گوناگون این دستگاه را در شکل‌های مختلف ساخته و به بازار عرضه می‌کنند. بعضی از این جاروبرقی‌ها دارای کیسه زباله یکبار مصرف می‌باشند، و بعضی دارای کیسه دایمی که قابل تخلیه و استفاده مجدد است. ساختمان جاروبرقی از دو قسمت اصلی تشکیل شده که در زیر به آنها می‌پردازیم”

جارو برقی از لوام خانگی است که به دلیل کاربرد زیادی که دارد تقریبا می توان گفت در هر خانه ای این وسیله یافت می شود. در مورد جارو برقی ها معمولا وقتی کار از کار گذشته باشد و خرابی به حدی رسیده باشد و نیاز به تعمیرات اساسی جارو برقی باشد تازه به مشکل آن پی می بریم. البته قابل ذکر است که در نسل امروزی جارو برقی ها استفاده از بردهای الکترونیکی کمی این مشکل را حل کرده است .

از دسته مشکلاتی که تقریبا میتوان گفت قابل مشاهده است می توان به جرقه زدن موتور جارو برقی اشاره کرد.دلایل متعددی می تواند باعث جرقه زنی موتور جارو برقی شود ولی عمده ترین دلیل جرقه زدن را می توان مربوط به موتور  عنوان کرد، که سریعا باید نسبت به تعمیر جارو برقی اقدام کرد .

برای تشخیص این مشکل تعمیر کاران حرفه ای معمولا به نوع جرقه نگاه می کنند و نوع عیب را تشخیص می دهند. هر گاه جرقه های موتور جارو برقی درشت باشد  ممکن است موتور، بالشتک و آرمیچر سوخته باشند.

تعمیر یخچال فریزر بوش | تعمیر جارو برقی بوش | تعمیر ماکروفر بوش | تعمیرات بوش

برای تشخیص باید ابتدا موتور را باز کنید و به تنهایی به برق وصل کنید. اگر موتور روشن شد و مشکلی نداشت عیب از بالشتک و یا آرمیچر است. سپس باید آرمیچر را تست نمود  که به احتمال زیاد مشکل از این قسمت می باشد. اگر آرمیچر خراب است باید آن را تعویض کنید.

اما گاهی جرقه های موتور جارو برقی کوچک هستند. در این حالت بیشترین احتمال خرابی باشتک جارو برقی است . با این حال برای اطمینان بیشتر لازم است ذغال موتور هم بررسی شود. گاهی مواقع هم ذغال ها تمام و یا کوتاه شوند فشار زیادی که به آنها وارد می شود و کلکتور را می سوزاند و این موضوع باعث جرقه زنی موتور می شود.

لازم به ذکر است بهتر است قبل از اینکه وارد بررسی موتور و ذغال موتور و یا آرمیچر جارو برقی شوید بهتر است مدار برقی جارو برقی را یک نگاه اجمالی داشته باشید. مثلا در انتهای سیم جمع کن جارو برقی که سیم ها به موتور وصل می شوند به دلیل اینکه این رول مرتبا باز و بسته می شود گاها اتصال کوتاه ایجاد می شود و هر بار که سیم را به بیرو ن می کشید باعث جرقه زدن به دلیل اتصال برق به بدنه موتور می شود.

جاروبرقیمقالات

تعمیر جارو برقیجرقه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =