رفع صدا و نویز در مایکروفر

رفع صدا و نویز در مایکروفر

رفع صدا و نویز در مایکروفر

 

تعمیر صدا و نویز در مایکروفر

در مواقعی صدا های غیر عادی و نویز از ماکروفر شنیده می شود که دلایل مختلفی همچون موتور گردان، مکنترون، کوپل، ریل، دیود و یا فن کنترل کننده دارد که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

موتور گردان

صداهای غیر معمولی صفحه ی گردان مربوط به موتور گردان ماکروفر است، ماکروفر برای چرخاندن سینی از یک موتور مجهز به کوپل استفاده می کند.

مگنترون

اگر که ماکروفر شما صدای وزوز و یا زمزمه می دهد نشان دهنده ی مشکل در مگنترون است، مگنترون بخشی از مدار ولتاژ بالا در ماکروفر است که گرمای مورد نیاز آن را تولید می کند.

کوپل گردان

از دلایل دیگر وجود صداهای غیر متعارف در ماکروفر می تواند مربوط به کوپل گردان باشد که وظیفه ی چرخش سینی را بر عهده دارد.

برای اینکه کوپل گردان را بررسی کنید باید سینی گرد و یا چهار گوش آن را به همراه ریل خارج کنید.

ریل زیر بشقاب

اگر که سینی ماکروفر شما صدای غیر عادی دارد مشکل از ریل زیر بشقاب است که سبب چرخش سینی بدون اصطکاک می شود، ابتدا سینی را خارج کرده و سپس برای چک کردن ریل از نظر شکستگی و یا پارگی آن را بازدید نمائید.

اگر ریل ماکروفر شما آسیب دیده بود آن را عوض کنید و اطمینان پیدا کنید که به درستی به کوپل متصل شده است و در هنگام کار کردن ماکروفر درست می چرخد.

در تعدادی از ماکروفر ها وجود صدا ممکن است به دلیل مشکل در چرخ های ریل باشد پس آن ها را نیز بررسی کنید.

دیود ولتاژ بالا

در صورت ایجاد صدا و یا نویز ممکن است مشکل از دیود ها باشد که با مگنترون و خازن همکاری می کند و وظیفه ی تولید گرما را بر عهده دارد.

فن خنک کننده

نویز های غیر عادی در ماکروفر می تواند از فن خنک کننده هم نشئت بگیرد، این فن در هنگام کار ماکروفر مگنترون را خنک کرده و درون جعبه ی ماکروفر قرار می گیرد.

در ابتدا ماکروفر را از برق کشیده و آن را باز کنید اگر پارگی یا خرابی در تیغه های آن وجود داشت و یا جسم خارجی به پره های آن گیر کرده بود آن جسم را خارج کنید زیرا سبب ایجاد صداهای اضافی شده است.

ماکروویومقالات

تعمیر ماکروفرصدای ماکروویوماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + سه =