رفع مشکل جرقه ماکروفر

جرقه ماکروفر

جرقه ماکروفر

چگونه می توان مایکروویوی را تعمیر کرد که جرقه می زند؟

ماکروفر چیست ؟

مایکروویو، امواج رادیویی با طول موج کوتاه هستندکه مثل پرتوهای قابل رویت نور بخشی از طیف الکترومغناطیسی را تشکیل می دهند . امواج کوتاه بیشتر برای برنامه های تلویزیونی، رادار و تلفن همراه بکار می رود.

امروزه مایکروویو و کاربرد آن در پخت و پز به یک ضرورت تبدیل شده است که در بیشتر خانه ها دیده می شود. گاهی ممکن است این وسیله دچار مشکلاتی شود که نیاز به تعمیر داشته باشد. تعمیر مایکروویو ممکن است یک کار دشوار به نظر برسد، اما بیش از ۸۰ درصد از افراد می توانند آن را تعمیر کنند. به طور متوسط تعمیرات این دستگاه کمتر از ۱۵ دقیقه طول می کشد، تنها کافی است از مشکلات آن آگاهی داشته باشید. یکی از مشکلات مایکروویو جرقه زدن آن است که در مطلب زیر به بررسی آن پرداخته ایم، با ما همراه باشید:

 

اگر مایکروویو در حال کار کردن جرقه می زند بهتر است برای رفع مشکل، حفره داخلی آن را بررسی کنید. گاهی ممکن است علت جرقه زدن مایکروویو از غذائی باشد که در داخل آن وجود دارد یا ممکن است آب روی آن ریخته شده باشد، در این صورت می توانید به آشپزی خود ادامه دهید و نگران چیزی نباشید. برای رفع این مشکل توصیه می کنیم حفره داخلی مایکروویو را به طور کامل تمیز کنید، چون ممکن است چربی و مواد روغنی در سقف دستگاه جمع شده باشند. اما اگر جرقه زدن به این علت نباشد باید دستگاه خود را بررسی کنید تا بتوانید مشکل را رفع کنید. گاهی جرقه زدن دستگاه به علت های زیر صورت می گیرد:

برای تعمیر لباسشویی آاگ با شماره ۴۱۱۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید !

دیود ولتاژ بالا

اگر در حال کار کردن مایکروویو جرقه صورت گرفت، ممکن است دیود ولتاژ بالا باز شده باشد یا اتصالی کرده باشد. این دیود در کنار خازن و مغناطیس قرار دارد و گرمای لازم مایکروویو را فراهم می کند. قبل از اینکه بخواهید به دیود دسترسی پیدا کنید، مایکروویو را از برق جدا کنید. سپس قفسه را خارج کنید و خازن ولتاژ بالا را خارج کنید تا از شوک الکتریکی جلوگیری شود. برای اینکه بتوانید اتصال دیود را آزمایش کنید از مولتی متر استفاده کنید. در یک دیود سالم باید یک مقاومت کم در یک جهت و یک مقاومت بالا در جهت دیگر وجود داشته باشد. برای بررسی اتصال دیود در جهت مخالف می توانید به سادگی مولتی متر را معکوس کنید. اگر دیود ولتاژ بالا در هر دو جهت دارای مقاومت کم باشد یا هیچ اتصالی نداشته باشد، باید آن را عوض کنید.

 

محرک

محرک کمک می کند تا مایکروویو گرما داشته باشد. وجود محرک در مایکروویو کمک می کند تا انرژی به طور مساوی در دستگاه توزیع شود. اگر محرک به درستی کار نکند باعث می شود انرژی به جای اینکه به طور مساوی توزیع شود در یک منطقه از مایکروویو متمرکز شود، در نتیجه می تواند منجر به سوزاندن و زدن جرقه شود. دو دلیل عمده وجود دارد که محرک کار نمی کند: یا موتور شکسته است یا تسمه محرک شکسته است.

 

برای دسترسی به نمایندگی آاگ با شماره ۴۱۱۲۸-۰۲۱ تماس بگیرید !

ماکروویومقالات

تعمیر لوازم خانگیتعمیر ماکروویورفع مشکل ماکروفرماکروفر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =