رفع مشکل چکه کردن ماشین ظرفشویی

رفع چکه ماشین ظرفشویی

رفع چکه ماشین ظرفشویی

 

 

ماشین ظرفشویی بر خلاف تصور ما بیشینه ای طولانی و نزدیک به ۱۶۰ سال دارد. انسان ها از دیرباز در تفکر شستن ظروف خود توسط یک دستگاه بوده اند. در واقع می توان گفت که ماشین ظرفشویی یک ربات است که ظرف غذای کثیف را تمیز کرده و با آب شستشو می دهد. در این مقاله برخی از معایبی که ممکن است یک ماشین ظرفشویی به آن دچار شود اشاره نموده و راه حل آن را ذکر می کنیم | تعمیر ظرفشویی بوش

  • ماشین ظرفشویی چکه می‌کند :

یکی از مشکلاتی که ممکن است در ماشین های  ظرفشویی رخ دهد، چکه کردن دستگاه می باشد. در مرحله اول، شلنگ تخلیه را بررسی کنید که پاره یا سوراخ نشده باشد، همچنین این مشکل می تواند از واشر دور درب ماشین ظرفشویی و یا مشکل الکترو پمپ باشد .

  • ماشین ظرفشویی‌ بوی بدی می‌دهد

در چنین حالتی، بررسی کنید غذا و چربی به دیواره‌ها و جاهایی مثل سینی صافی، بازوهای آب‌پاش و در امتداد لبه پایین درب نچسبیده باشد. این قطعات را از هر گونه مواد غذایی و چربی پاک کنید، سپس ماشین ماشین ظرفشویی را خالی و بدون ظرف و فقط با کمی مواد شوینده یا ضد عفونی‌کننده روشن کنید.

  • قفسه‌ها بیرون نمی‌آیند

اگر قفسه‌ها به درستی حرکت نمی‌کنند، غلطک یا چرخ آن ها را چک کنید که آسیب ندیده باشند. چرخ قفسه‌ها را نیز می‌توانید خودتان دوباره تنظیم کنید و در صورتی که مشکل آن رفع نشد می‌توانید آن ها را عوض کنید.

 

  • ماشین ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند

نگاهی به فیوزها و قطع‌کننده‌های مدار بیاندازید تا مطمئن شوید سالم هستند؛ و حتی بد نیست بررسی کنید که ماشین ظرفشویی به درستی به برق وصل است یا نه و همچنین سیم‌کشی را هم بررسی کنید. علت دیگر ممکن است این باشد که سوئیچ قفل درب یا سوئیچ درب مشکل دارند. اگر درب ماشین ظرفشویی به درستی بسته نشده باشد، ماشین شروع به کار نخواهد کرد. اگر قفل مشکلی ندارد، تایمر یا کنترل الکترونیکی را چک کنید، به ویژه اگر موتور پمپ تخلیه شما شروع به کار نمی‌کند.

 

راهنمای رفع نشتی ماشین ظرفشویی

 

“به یاد داشته باشید که گرچه یافتن منبع نشتی می تواند کار آسانی باشد، اما تعمیر اجزای دخیل در این امر نیازمند تخصص و مهارت خاصی بوده که در صورت نداشتن آن می تواند خسارات بیشتر و گزاف تری نیز به ماشین ظرفشویی وارد نماید.
در صورتی که از عیب یابی منشأ نشتی و یا رفع آبریزش ماشین ظرفشویی خود ناتوانید، با شماره تلفن ۴۱۱۲۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان تعمیر ماشین ظرفشویی ما جهت هماهنگی و بازدید از دستگاه، با شما تماس بگیرند”

 

ظرفشوییمقالات

ابزار ظرفشوییظرفشوییماشین ظرفشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + بیست =