سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

نکات ایمنی کار با ماشین لباسشویی

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

نکات ایمنی کار با ماشین لباسشویی

ماشین های لباسشویی خانگی را می توانیم به سه دسته تقسیم بندی کنیم. اول ماشین های لباسشویی سطلی، دوم ماشین های لباسشویی دوقلو که داری دو مخزن و نیمه اتوماتیک هستند، و سوم ماشین های لباسشویی اتوماتیک.

امروزه اکثر ماشین های لباسشویی اتوماتیک هستند. با استفاده از برنامه های اتوماتیک تعریف شده برای ماشین، می توان برنامه شستشو را تنظیم کرد و لباس ها بر مبنای برنامه تعریف شده با تمامی مشخصات و جزئیات موجود شسته خواهند شد. | تعمیر ماشین لباسشویی

 

از اجزای داخلی یک ماشین لباس‌شویی می توانیم به: موتورکه معمولا آسنکرون، موتور دی‌سی یا اونیورسال است، موتور پمپ، هیدوراستات که به یک شیر برقی که ورود آب را کنترل می‌کند فرمان قطع و وصل می‌دهد، خشک‌کن که از تهویه هوا یا یک سامانه کندانسور دار برای خشک‌کردن لباس‌ها استفاده میکند.

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی

  • تراز بودن ماشین لباسشویی در جای خود نکته بسیار مهمی است. برای تراز کردن حتما مکان مناسبی را برای قرارگیری ماشین لباسشویی انتخاب کرده و پیچ های زیر ماشین را به دقت تنظیم نمایید.منظور از انتخاب مکان مناسب، مکانی است که مستقیما با نور آفتاب، بارندگی، رطوبت و سرما در ارتباط نباشد.
  • مناسب ترین فاصله ماشین لباسشویی از دیوار ۵ سانتی متر است.
  • در زمان خاموش بودن ماشین لباسشویی بهتر است شیر ورودی آب بسته باشد.
  • زمانی که در حین شستشوی لباس ها تصمیم به تغییر برنامه شستشو می گیرید حتما ابتدا ماشین را خاموش کرده و سپس تغییرات لازم را انجام دهید، اگر تصمیم به استفاده متوالی از لباسشویی برای چند شستشوی جداگانه دارید، بین هر شستشو حداقل یک ساعت فاصله قرار دهید.
  • پس از هر بار استفاده از ماشین لباسشویی لازم است تا تسمه دور درب را خشک نموده و درب ماشین را باز بگذارید تا رطوبت داخل ماشین کاملا خشک شود.باکس پودر و نرم کننده را نیز چند وقت یکبار تمیز کنید.
  • برای بیشتر شدن طول عمر و نگهداری از ماشین لباسشویی بهتر است ماهی یک بار قسمت هایی از ماشین را که ممکن است دچار زنگ زدگی شوند مقداری وازلین بمالید. برای تمیز شدن لوله ها و اجزای داخلی ماشین نیز مقدار ۱ لیتر سرکه را داخل لباسشویی ریخته و ماشین را روی برنامه شستشوی اتوماتیک تنظیم کنید و اجازه دهید تا تمام مراحل شستشو انجام پذیرد.
  • ماشین لباسشویی

لباسشوییمقالات

تعمیر لباسشوییتعمیر و نگهداری لباسشوییسرویس و نگهداریلباسشویی

1 دیدگاه

  • تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو
    بهترین سایت ها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =