عیب یابی و تعمیر ترموستات یخچال فریزر AEG

یخچال فریزر آاگ

یخچال فریزر آاگ

عیب یابی و تعمیر ترموستات یخچال فریزر AEG

یخچال فریزر یکی از کاربردی ترین لوازم خانگی می باشد، به همین دلیل در صورت ایجاد کوچک ترین مشکل و خرابی در یخچال فریزر بسیاری از مردم به دنبال عیب یابی و ترمیم آن می باشد. یکی از شایع ترین خرابی های یخچال فریزرها ناشی از ترموستات یخچال می باشند | تعمیر یخچال AEG

  • ترموستات و اجزای آن

کارکرد تروموستات در یخچال تنطیم سرما می باشد. که دارای قسمتهای تشکیل شده از بدنه فلزی، کنتاکت های اتصال، فانوسک محتوی گاز، لوله مویی، لوله بلو، فنر و اهرم ها و پیچ های تنظیم می باشد.

  • عیب یابی و تعمیر ترموستات
  1. اگر یخچال شما روشن نمی شود و احتمال می دهید که عیب از ترموستات یخچال می باشد، در این صورت می توانید ورودی و خروجی ترموستات را به آرامی از آن جدا کنید و با وصل کلید عقربه بطرف صفر منحرف و با قطع کلید عقربه بطرف بی نهایت باز گردد. عیب از ترموستات نیست. در غیر این صورت ترموستات را از بدنه یخچال خارج نموده و قاب آن را باز کنید و به آرامی سعی کنید مشکل کلید داخل آن را رفع نمایید. اگر ترموستات تعمیر نمی شود، آن را تعویض کنید تا یخچال شروع بکار کند.
  2. اگر ترموستات سرمای کافی تولید نمی کند، در این صورت توسط حرکت ولوم در جهت عقربه های ساعت میزان سرمای سازی یخچال فریزر را افزایش دهید.
  3. اگر مدت زمان افزایش میزان استراحت یا توقف ترموستات زیاد است و افزایش دمای داخل یخچال موجب ذوب شدن برفک و ریزش قطرات آب می شود، در اینحال با حرکت بسیار ملایم پیچ تنظیم در جهت عقربه های ساعت، توقف ترموستات را کاهش می دهید.
  4. اگر یخچال فریزر اتومات نمی کند، در این صورت می توانید با بررسی سیم بندی یخچال، زیاد بودن مقدار برفک در اواپریتور و همچنین جوش خوردن کنتاکت های ترموستات به یکدیگر این مشکل را عیب یابی کنید. برای پی بردن به اتصال کنتاکت های ترموستات به هم می توانید در حالت روشن بودن یخچال اتومات را خلاف عقربه های ساعت بچرخانید، یعنی به طرف صفر حرکت دهید اگر یخچال خاموش شدن ترموستات سالم است. اما اگر در حالت ترموستات یخچال تغییری ایجاد نشد، در این صورت کنتاکت های ترموستات به هم جوش خورده اند.

مقالاتیخچال فریزر

فریزریخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + سه =