مشکلات رایج یخچال که نیاز به تعمیر دارند چیست ؟

مشکلات رایج یخچال که نیاز به تعمیر دارند چیست ؟

مشکلات رایج یخچال که نیاز به تعمیر دارند چیست ؟

مشکلات رایج یخچال که نیاز به تعمیر دارند چیست ؟

یخچال یکی از مهمترین وسایل ضروری زندگی می باشد که سخت ترین کار خانگی را انجام می دهد. این وسیله در تمام طول عمر خود کار می کند و غذا را تازه نگه می دارد. گاهی این وسیله به علت استفاده مداوم دچار مشکلاتی می شود مانند مشکل خنک کنندگی، مشکل یخ زدگی، سیم کشی معیوب، جرقه از سوکت، عدم بسته شدن درب و غیره.

مشکلات رایج  یخچال که نیاز به تعمیر دارند عبارتند از:

MCB یخچال معیوب شده

اگر یخچال به درستی کار نکند همیشه توصیه می شود که MCB (مینی قطع کننده مدار) را بررسی کنید. مشکل MCB می تواند منجر به خرابی یخچال و فریزر شود. در چنین مواردی، لازم است یخچال و فریزر را تعمیر کنید.

جریان نامناسب

یکی از دلایل خرابی یخچال و فریزر ولتاژ ناکافی دستگاه است. جریان و ولتاژ خروجی دستگاه را با دستگاه مولتی متر و دستگاه تست ولتاژ بررسی کنید.

موتور معیوب

موتور معیوب دلیل اصلی خرابی یخچال و فریزر است. در بسیاری از موارد، یخچال و فریزر بلافاصله خاموش می شود و یا اگر موتور ناقص باشد، به طور کلی روشن نمی شود. معمولا هنگامی که موتورها خراب می شوند باید تعویض شوند. در چنین مواردی، با یک تعمیرکار حرفه ای یخچال تماس بگیرید.

خدمات پس از فروش آاگ | نمایندگی آاگ | تعمیر لباسشویی آاگ

کمپرسور یخچال معیوب شده

کمپرسور، قلب یخچال است و مسئول چرخه یخچال است. اگر یخچال درست کار نکند، ممکن است کمپرسور معیوب باشد. کمپرسور موتوری است که فریزر یا خنک کننده را فشرده می کند و کولر را از طریق سیم های کندانسور به گردش در می آورد. مشکلات کمپرسور ممکن است موجب خاموش شدن یخچال شوند. تمیز نگه داشتن کمپرسور می تواند به جلوگیری از خرابی یخچال و فریزر کمک کند.

سیم کندانسور کثیف

در پشت یخچال و فریزر، سیم کندانسور وجود دارد که گازهای با فشار بالا را به مایعات با فشار بالا تبدیل می کند. در طول این تبدیل، سیم کندانسور داغ می شود. اگر سیم کندانسور با خاک پوشانده شود، گرما ممکن است به درستی تخلیه نشود. در نتیجه یخچال ممکن است کارآمد نباشد و به طور کامل متوقف شود.

خنک کننده معیوب

اگر خنک کننده یخچال درست کار نکند، ممکن است روشن یا خاموش شود. خنک کننده از طریق سیم های تبخیری عبور می کند و هوا را در آن جریان می دهد، در نهایت هوای سرد را به بخش مواد غذایی می فرستد. بنابراین وقتی سطح خنک کننده معیوب باشد، یخچال ممکن است به درستی کار نکند.

خازن شروع معیوب

هنگامی که یخچال روشن می شود، ترموستات یک سیگنال را به خازن شروع ارسال می کند تا کمپرسور را مهار کند و چرخه یخچال را شروع کند. اما زمانی که خازن شروع خراب می شود، قادر به ایجاد چرخه یخچال نخواهد بود و در برخی موارد یخچال حتی روشن هم نمی شود.

ترموستات خراب

یک ترموستات خراب می تواند باعث خرابی یخچال فریزر شود. یک ترموستات معیوب نمی تواند سیگنال شروع را به شروع خازن انتقال دهد، در نتیجه یخچال و فریزر روشن نمی شود. در چنین شرایطی با یک تعمیرکار یخچال و فریزر تماس بگیرید.

در صورت خرابی یخچال و یا برخورد با هرگونه مشکل ، شما می توانید با اعتماد به مجموعه سرویس کالا که دارای تکنسین های ماهر و زبده می باشد ، تعمیرات یخچالتان را به ما بسپارید.  این شرکت با جایگزینی قطعات اورجینال یخچال شما را مانند روز اول به شما تحویل می دهد.

تماس با سرویس کالا

مقالاتیخچال فریزر

تعمیر فریزرخرید یخچالفریزرمشکلات رایج یخچالیخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =