مشکلات متداول شعله اجاق گاز


علت روشن نشدن شعله، کم بودن شعله و جرقه نزدن اجاق گاز

عوامل متفاوتی وجود دارد که سبب می شود شعله روشن نشود و یا کم بوده و جرقه نزند در ادامه به بررسی این موارد می پردازیم این موارد به شرح زیر است.

  1. مشعل های گاز خیس یا کثیف هستند.
  2. الکترود جرقه زن در جای درست خود قرار نگرفته است.
  3. سرپوش و یا سر شعله ها در محل درست خود نیستند.

مشعل های گاز خیس یا کثیف هستند.

بیشتر مشکلاتی که برای شعله های اجاق گاز به وجود می آید مسدود شدن سوراخ های آن بعد از تمیز شدن و یا در اثر سر رفتن مواد غذایی بر روی گاز است، اگر که شما اجاق گاز را به تازگی تمیز کرده اید ممکن است سوراخ های آن خیس و نم دار باشد که در این صورت گاز به طور مداوم جرقه می زند ولی روشن نمی شود.

تا زمانی که کاملأ خشک شوند.

الکترود جرقه زن در جای درست خود قرار نگرفته است.

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که شعله ها خاموش و سرد باشند، میله های آهنی و همچنین درپوش های مشکی شعله را بردارید تا بتوانید الکترود های سرامیکی سفید رنگ زیر آن را ببینید اگر که فاصله ی الکترود با شعله ها مناسب نبود با انگشت آن را تنظیم کنید.

سرپوش و یا سر شعله ها در محل درست خود نیستند.

حتمأ مطمئن شوید که سرشعله ها در محل درست خود روی گاز قرار گرفته اند و سرپوش با سر شعله مطابقت دارد، اگر که سرپوش سیاه رنگ به درستی در محل خود باشد به صورت صاف و متناسب قرار می گیرد.

سخن پایان

اگر که با انجام هر کدام از مواردی که در بالا گفتیم مشکل اجاق گاز شما برطرف نشد حتمأ با تعمیرکاران و متخصصان با تجربه در زمینه ی تعمیرات تخصصی اجاق گاز تماس بگیرید.

اجاق گازمقالات

اجاقاجاق گاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =