نحوه نگهداری و استفاده از اجاق گاز


تعمیر اجاق گاز

نحوه نگهداری و استفاده از اجاق گاز

اجاق گاز از جمله لوازم خانگی است که به گاز شهری متصل می شود، لذا در زمان استفاده و سرویس کاری آن اگر احتیاط نکنید و نکات ایمنی رعایت نشود، می تواند منجر به اتفاقات ناگواری باشد. برای استفاده بهینه از اجاق گاز تمیز کردن و توجه به کارکردن آن مهم است که باعث می شود نیاز به تعمیر اجاق گاز نداشته باشید .

تمیز کردن اجاق گاز

برای تمیز کردن بهتر اجاق گاز می توانید از مخلوط جوش شیرین و آب استفاده کنید. البته هیچ وقت داغ داغ اجاق گاز را تمیز نکنید، اجازه دهید تا سرد شود، سپس دست به کار شوید.

رعایت نکات ایمنی و باز کردن قطعات

بعد از اینکه پخت و پز با اجاق گاز تمام شد، آن را خاموش کنید تا خوب سرد شود. سپس قطعات آن را جدا کرده و در آب خیس کنید و روی اجاق گاز را با دستمال نم دار و اسپری های مخصوص بشورید و قطعات را جدا کرده و بشورید و بعد از خشک شدن در جای خود نصب کنید.

بالا بردن دقت در آشپزی

برخی از مواقع مایعاتی مانند شیر و یا غیره … سر می رود و فندک اجاق گاز را دچار مشکل می کند و با گذشت زمان سبب ایجاد زنگ زدگی در اجاق گاز می شود. سعی کنید، در هنگام آشپزی بالا سر غذا باشید و هواستون به غذا باشد تا سر نرود و بر روی اجاق گاز نریزد.

استفاده بر اساس دستورالعمل اجاق گاز

قبل از استفاده از اجاق گاز حتما دفترچه راهنمایی آن را مطالعه کنید و بر اساس آن از اجاق گاز استفاده کنید، با آشنایی از ظرفیت و خصوصیات اجاق گاز خود بهتر می توانید از آن بهره مند شوید.

توجه به محل قرار گیری اجاق گاز

یکی دیگر از شرایط استفاده بهینه از اجاق گاز توجه به محل قرارگیری آن در آشپزخانه می باشد، سعی کنید در آشپزخانه خود محل مناسبی را برای اجاق گاز انتخاب کنید تا ایمنی آن بیشتر شود و همچنین ماندگاری بیشتر داشته باشد.

اجاق گازمقالات

اجاق گازتعمیر گازگاز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + ده =