نکات عمومی نگهداری از ماکروویو

تعمیر و نگهداری ماکروفر

نکات عمومی نگهداری از ماکروویو

تعمیر و نگهداری ماکروفر

ماکروویو دستگاهی که در شلوغی  و کمبود وقت زندگی این روزها معجزه ای محسوب می شود. چرا که می توان هر غذایی را بدون احتیاج به اجاق گاز یا فر و با استفاده از پرتوهای الکترومغناطیسی در مدت زمان کوتاه و به سرعت گرم کرد. این وسیله در ابتدا تنها استفاده تجاری و صنعتی داشت ولی امروزه تقریبا در همه خانه ها استفاده می شود.

ماکروویو از امواج الکترو مغناطیسی استفاده می کند و غذا را از درون می پزد، برای انجام صحیح این مکانیزم احتیاج به وجود رطوبت در ماده غذایی می باشد، غذاهای خشک ماننده برنج و غذاهای یخ زده در ماکروویو به خوبی نمی پزند چرا که فاقد رطوبت کافی هستند.

ماکروویوها در مدل های رو میزی و کابینتی در بازار موجود هستند، که نوع رومیزی فضای بیشتری را اشغال می کند، قابلیت حمل آسان و جابجایی به مکان های مختلف را دارد و همچنین از قیمت مناسبتری نسبت به نوع کابینتی برخوردار است. | تعمیر ماکروویو

ماکروویو همواره به عنوان وسیله ای شناخته شده است که استفاده از آن با خطراتی نیز همراه است، تولید آکریلامید در غذاها، جرقه زدن و ایجاد سوختگی در صورت استفاده از ظرف های فلزی، ذوب شدن بعضی از ظرف های پلاستیکی نمونه خطرهایی هستند که در استفاده از این وسیله نام برده می شوند. که بر اساس تحقیقات جدید و پیشرفت هایی که ماکروویوهای جدید داشته اند این خطرات تقریبا دیگر وجود ندارند. ولی رعایت بعضی از نکات ایمنی جهت بهتر استفاده کردن از این وسیله توصیه می شود:

  • اجسام فلزی را هیچ گاه در ماکروویو قرار ندهید. بهترین ظروفی که می توانید از آن برای استفاده در ماکروویو استفاده کنید، پیرکس، آرکوپال، سرامیک و ظرف هایی هستند که بر روی آنها علامت استفاده در ماکروویو مجاز است، درج شده باشد.
  • اگر آب یا مایعات دیگر را برای گرم شدن درون دستگاه قرار دادید، برای خارج کردن آن از دستکش استفاده کنید.
  • مایکروویو خالی را روشن نکنید.
  • در صورتی که درب دستگاه، لولا یا شیشه موجگیر دارای مشکل است هرگز از آن استفاده نکنید، و در اولین فرصت برای تعمیر آن از کارشناس تعمیرات کمک بگیرید.
  • نظافت منظم دستگاه را فراموش نکنید، و این کار را با دقت انجام دهید تا به دستگاه آسیب نرسانید.
  • درب غذاها را هنگام قرار دادن در ماکروویو محکم نکنید، چرا که ممکن است موجب ترکیدن ظرف در دستگاه و ایجاد انفجار شود.

تعمیر ماکروفر

ماکروویومقالات

ماکروفرماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =