چه یخچالی بخریم؟ راهنمای خرید یخچال فریزر بخش دوم

راهنمای خرید یخچال فریزر

چه یخچالی بخریم؟ راهنمای خرید یخچال فریزر بخش دوم

در بخش قبلی از راهنمای خرید یخچال فریزر سایز بندی ها و چند نوع از یخچال فریزر را با هم بررسی کردیم. در این مقاله به صورت کامل تر به بررسی یخچال فریزرهای دیگر ادامه می دهیم.

انواع یخچال بخش دوم

ساید بای ساید

راهنمای خرید یخچال فریزر

این سبک از یخچال به صورتی است که هم فریزر و هم یخچال در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در واقع این نوع از یخچال بیشتر به درد افرادی می خورد که به یک اندازه از مواد تازه و فریزری استفاده می کنند.

اما یک عیب این یخچال این است که به دلیل تقسیم عمودی یخچال شما نمی توانید آیتم های حجیم را نیز در داخل آن به خوبی قرار دهید.

 

یخچال فریزر های دو قلو

راهنمای خرید یخچال فریزر

این یخچال ها مخصوص خانواده هایی است که عموما غذا با حجم بالائی خریداری و نگهداری می کنند.

در واقع این یخچال ها مشابه یخچال های ساید بای ساید می باشند با این تفاوت که یخچال و فریزر دو بخش کاملا مستقل بوده و حجم بالاتری نیز خواهند داشت. در واقع در حمل و نقل نیز به دلیل کوچک بودن ابعاد هرکدام آسان تر می توانید آن ها را جا به جا نمائید.

فقط تنها عیب این حجم بالای آنهاست.

 

سرد کننده های ستونی

راهنمای خرید یخچال فریزر

این محصولات، تمام یخچال یا تمام فریزر هستند. نکته‌ی مهم در رابطه با این دسته از سردکننده‌ها، امکان ترکیب و سفارشی‌سازی یخچال و فریزر مورد نظر کاربران است. به‌عنوان مثال هر کاربر می‌تواند در کنار امکان خرید تنها یخچال یا فریزر، ابعاد مورد نظر خود از یخچال و همچنین فریزر را ترکیب کند. با این حال تنوع این دسته از محصولات در بازار کشور بسیار اندک است.

 

سردکن‌های کامپکت

راهنمای خرید یخچال فریزر

یک یخچال جمع و جور می‌تواند گزینه‌ای کارآمد برای هر آشپزخانه‌ای باشد. از این نوع یخچال‌ها می‌توانید در پیشخوان منزل، اداره و سالن‌های نمایش به‌عنوان خنک‌کننده‌ی نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های کوچک استفاده کنید. سردکن‌های زیرپیشخوانی شامل یخچال‌ها، فریزرها، مخزن‌های نوشیدنی و یخ‌سازها عملکردی کاملا متفاوت از یخچال‌های مستقل دارند و به همین دلیل می‌توانند بدون اینکه کمپرسور آن‌ها دچار مشکل شود در بین کابینت‌ها جای بگیرند.

 

کشوهای سردکن زیرپیشخوانی

راهنمای خرید یخچال فریزر

کشوهای سردکن دوتایی که در زیر پیشخوان تعبیه می‌شوند بسیار شیک و جذاب و گزینه‌ای مناسب برای نگهداری اسنک‌ها و نوشیدنی‌ها فوق‌العاده کاربردی هستند. این سردکن‌ها در بین کابینت‌های اندازه‌ی استاندارد جا می‌گیرند و دسترسی آسان توسط کودکان را به‌عنوان یک ویژگی مثبت به همراه دارند.

جمع‎بندی طراحی و ابعاد

این‌که کدام‌یک از مدل‌های معرفی‌شده را انتخاب کنید تا حد زیادی به سلیقه، بودجه و دکوراسیون منزل شما بستگی دارد‌؛ اما به‌طور کلی می‌توان گفت یک یخچال فریزر با درهای سبک فرانسوی که در پایین یک یا دو کشوی فریزر دارد و در بالا دو درب برای یخچال، می‌تواند از لحاظ کاربری مطلوب بسیاری از خانواده‌ها باشد. در استفاده از این یخچال‌ها هنگام باز کردن در یخچال تقریبا تمام مواد داخل آن هم‌سطح با چشم انسان قرار دارند و مشکلاتی مانند الزام به خم شدن یا پیدا نکردن مواد غذایی نخواهید داشت. از سوی دیگر، به دلیل کشویی بودن فریزر، از بالا بر مواد داخل آن اشراف خواهید داشت.

با این حال هر کدام از مدل‌های یخچال را که انتخاب کنید نکته‌ای در ابتدای مطلب به آن اشاره شد یعنی اندازه همواره اهمیت بالایی خواهد داشت. باید دقت داشته باشید در بالغ بر ۹۵ درصد از یخچال‌ها متناسب با کابینت‌های سنتی طراحی می‌شوند. اندازه‌ی کابینت‌ها معمولا ۷۶، ۸۴، ۹۱.۵، ۱۰۶.۵ و ۱۲۲ سانتی‌متر است. بر اساس این اندازه‌ها و با مراجعه به جدول زیر می‌توانید مدل و اندازه‌ی یخچال متناسب با فضای خود را تعیین کنید.

 

نوع  ارتفاع   عرض عمق
فریزر بالا    ۱۴۵ تا ۱۷۳ سانتی‌متر  ۷۱ تا ۸۲.۵ سانتی‌متر ۷۶ تا ۸۴ سانتی‌متر
فریزر پایین ۱۶۵ تا ۱۷۴ سانتی‌متر ۷۴ تا ۹۱.۵ سانتی‌متر ۷۶ تا ۸۶ سانتی‌متر
سایدبای‌ساید  ۱۶۸ تا ۱۷۸ سانتی‌متر ۷۹ تا ۹۵ سانتی‌متر ۸۱ تا ۹۰ سانتی‌متر
دوقلو ۱۶۸ تا ۱۷۸ سانتی‌متر ۹۰ تا ۱۲۵ سانتی‌متر ۷۸ تا ۹۰ سانتی‌متر
زیرپیشخوانی  ۸۶ سانتی‌متر (بلندی پیشخوان) ۹۶.۵ یا ۱۵۵ سانتی‌متر ۶۱ سانتی‌متر
یکپارچه با پیشخوان    ۱۷۰ تا ۱۸۳ سانتی‌متر ۸۴ تا ۹۱ سانتی‌متر ۶۱ سانتی‌متر با احتساب در

 

نکات ریز خانه دارییخچال فریزر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 15 =