چگونه یک مایکروویو را تعمیر کنید وقتی‌که گرما نمی دهد؟

چگونه یک مایکروویو را تعمیر کنید وقتی‌که گرما نمی دهد؟

چگونه یک مایکروویو را تعمیر کنید وقتی‌که گرما نمی دهد؟

چگونه یک مایکروویو را تعمیر کنید وقتی‌که گرما نمی دهد؟

در این پست قصد داریم یکی از اساسی ترین راه کار های تعمیر ماکرفرو را برای شما شرح دهیم تا از بروز مشکلات گرمایی جلوگیری شود .

مشکل دیود ولتاژ بالا ماکروویو

گاهی ممکن است مایکروویو روشن شود اما هیچ حرارتی تولید نکند. این مشکل می تواند ناشی از دیود ولتاژ بالا باشد. دیود ولتاژ بالا در جعبه قرار دارد و به قدرت مگنترون کمک می کند. مایکروویو را از برق جدا کنید، سپس جعبه را باز کنید و خازن ولتاژ بالا را از آن خارج کنید. اتصال دیود را با استفاده از مولتی متر امتحان کنید؛ باید یک مقاومت کم در یک جهت و یک مقاومت بالا در جهت دیگر وجود داشته باشد. اگر مقاومت در هر دو جهت کم باشد یا هیچ اتصالی نداشته باشد، دیود نیاز به تعویض دارد. اما اگر دیود مورد آزمایش قرار گرفت و مشاهده کردید گردش ولتاژ در آن بالا است، دیود در این شرایط باید توسط یک تکنسین واجد شرایط تعویض شود.

سوئیچ درب

هنگامی که مایکروویو روشن می شود، اما گرما ندارد ممکن است به این معنی باشد که سوئیچ درب خراب است. سوئیچ درب سیگنال های دیگر مایکروویو را نشان می دهد و در هنگام بسته شدن گرما را نگه می دارند و هنگامی باز شدن گرما را متوقف می کند. سوئیچ درب می تواند یک سوئیچ متصل باشد. هنگامی که این قسمت کار نمی کند، موتور فن و همزن هنوز کار می کنند و این باعث می شود مایکروویو کار کند. شما می توانید با برداشتن جعبه به سوئیچ درب دسترسی داشته باشید؛ ابتدا باید مایکروویو را از برق جدا کنید. سوئیچ درب معمولا سیم هایی با علامت C و NO دارد که برای باز کردن درب استفاده می شود.

برای کنترل سوئیچ ها در حالی که دکمۀ محرک را فشار داده اید، از مولتی متر استفاده کنید. اگر در آن نقطه اتصال وجود نداشته باشد، سوئیچ را تعویض کنید. در حین آزمون، اطمینان حاصل کنید که قلاب های درب که سوئیچ درب را فعال می کنند، به درستی کار می کنند.

 

 

مگنترون ماکروویو

اگر مایکروویو گرم نمی شود ممکن است به این دلیل باشد که مگنترون آن شکسته است. اگر مگنترون شکسته شود، ممکن است فیوز را منفجر کند و باعث شکست سایر اجزا شود. قبل از آزمایش مگنترون، باید مایکروویو را از برق جدا کنید، جعبه را بردارید و خازن ولتاژ بالا را تخلیه کنید تا از شوک الکتریکی جلوگیری کنید. مگنترون را با قطع سیم های متصل شده و اتصال مولتی متر به پایانه های مغناطیسی آزمایش کنید. اتصال بین پایانه ها باید دو تا سه اهم از مقاومت باشد. اگر هیچ اتصالی نداشته باشد یا پیوندی بین پایانه ها و مورد خارجی بیرونی مگنترون نباشد، مگنترون نیاز به تعویض دارد. اگر آزمایش شما با مولتی متر برگشتن به حالت طبیعی باشد، ممکن است نیاز به آزمایش بیشتری داشته باشید.

 

خدمات پس از فروش آاگ | نمایندگی AEG | تعمیر لباسشویی آاگ

 

تعمیر و سرویس تخصصی ماکروفر

تعمیر کاران حرفه ای سرویس کالا با بهره گیری از علم روز و آموزش های فوق تخصصی در ارتباط با تعمیر ماکروفر آماده ارائه خدمات سرویس و تعمیر ماکروفر می باشند ، به دلیل ولتاژ بالای این دستگاه عیب یابی توسطط کاربران توصیه نمی گردد ، از این رو با تماس شما در کوتاه ترین زمان ممکن به محل سکونت شما مراجعه و نسبت به تعمیر ماکروفر شما اقدام خواهیم کرد .

 

سرویس کالا

ماکروویومقالات

بوشتعمیرماکروویو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 5 =